Repository of
Kyiv National Linguistic University

Мультимодальна алюзивність англомовної та українськомовної реклами: зіставний аспект

Show simple item record

dc.contributor.author Здітовецька, Анна Олегівна
dc.date.accessioned 2021-12-08T19:47:48Z
dc.date.available 2021-12-08T19:47:48Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Здітовецька А. О. Мультимодальна алюзивність англомовної та українськомовної реклами: зіставний аспект = MULTIMODAL ALLUSIONS IN ENGLISH AND UKRAINIAN ADVERTISEMENTS: A COMPARATIVE ASPECT: кваліфікаційна робота магістра / А. О. Здітовецька ; наук. кер. О. С. Маріна ; Київ. нац. лінгв. ун-т. - К., 2021. - 119 с. en_US
dc.identifier.uri http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/2566
dc.description.abstract This research aims to reveal specificity of verbal and visual allusions in their multimodal integration in English and Ukrainian advertisements through their comparative analysis. In accordance with this aim, the following tasks are set: - to generalise properties of advertisements, their communicative and cultural aspects; - to specify main features and functions of advertisements; - to outline general characteristics of multimodality and its role in advertisements; - to systemise properties of allusion as a stylistic means from the perspective of its typology and functions; - to identify stages and procedures of allusions analysis in English and Ukrainian advertisements; - to reveal the main types of verbal allusions in English and Ukrainian advertisements; - to characterise visual allusions in English and Ukrainian advertisements; - to compare multimodal interaction of verbal and visual allusions in English and Ukrainian advertisements. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.subject алюзія en_US
dc.subject рекламний дискурс en_US
dc.subject рекламний текст en_US
dc.subject мультимодальність en_US
dc.subject вербальні алюзії en_US
dc.subject візуальні алюзії en_US
dc.subject соціально-культурні алюзії en_US
dc.subject біблійні алюзії en_US
dc.subject літературні алюзії en_US
dc.subject міфологічні алюзії en_US
dc.subject історичні алюзії en_US
dc.title Мультимодальна алюзивність англомовної та українськомовної реклами: зіставний аспект en_US
dc.title.alternative MULTIMODAL ALLUSIONS IN ENGLISH AND UKRAINIAN ADVERTISEMENTS: A COMPARATIVE ASPECT en_US
dc.type Book en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account