Репозитарій Київського національного
лінгвістичного університету

Лінгвостилістичні особливості перекладу рекламних слоганів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тарасенко, Валерія Андріївна
dc.date.accessioned 2023-08-21T09:05:05Z
dc.date.available 2023-08-21T09:05:05Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Тарасенко В. А. Лінгвостилістичні особливості перекладу рекламних слоганів = Linguistic features of translating advertising slogans : курсова робота з перекладу / В. А. Тарасенко ; наук. кер. Н. О. Васютіна ; Київ. нац. лінгв. ун-т. - К., 2023. - 58 с. en_US
dc.identifier.uri http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/5087
dc.description.abstract The issue of advertising slogans and their translation as one of the genres of advertising discourse has been examined from various angles in the scientific research of many Ukrainian scholars. The object of the research is English-language advertising slogans, and the subject is their linguistic features and the specifics of their reproduction in the Ukrainian language. The material of the study was English-language advertising slogans with a total number of more than 100 examples, selected by the continuous sampling method from the websites of trading companies and the global Internet. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject переклад з англійської на українську мову en_US
dc.subject дискурс en_US
dc.subject реклама en_US
dc.subject рекламні слогани en_US
dc.title Лінгвостилістичні особливості перекладу рекламних слоганів en_US
dc.title.alternative Linguistic features of translating advertising slogans en_US
dc.type Other en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу