dc.contributor.author |
Тарасенко, Валерія Андріївна |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-21T09:05:05Z |
|
dc.date.available |
2023-08-21T09:05:05Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Тарасенко В. А. Лінгвостилістичні особливості перекладу рекламних слоганів = Linguistic features of translating advertising slogans : курсова робота з перекладу / В. А. Тарасенко ; наук. кер. Н. О. Васютіна ; Київ. нац. лінгв. ун-т. - К., 2023. - 58 с. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/5087 |
|
dc.description.abstract |
The issue of advertising slogans and their translation as one of the genres of advertising discourse has been examined from various angles in the scientific research of many Ukrainian scholars. The object of the research is English-language advertising slogans, and the subject is their linguistic features and the specifics of their reproduction in the
Ukrainian language. The material of the study was English-language advertising
slogans with a total number of more than 100 examples, selected by the continuous
sampling method from the websites of trading companies and the global Internet. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
переклад з англійської на українську мову |
en_US |
dc.subject |
дискурс |
en_US |
dc.subject |
реклама |
en_US |
dc.subject |
рекламні слогани |
en_US |
dc.title |
Лінгвостилістичні особливості перекладу рекламних слоганів |
en_US |
dc.title.alternative |
Linguistic features of translating advertising slogans |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |