Repository of
Kyiv National Linguistic University

Напрями рефермування музейної сфери в Європі: досвід для України

Show simple item record

dc.contributor.author Комова, Олена Станіславівна
dc.date.accessioned 2023-09-26T06:52:05Z
dc.date.available 2023-09-26T06:52:05Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Комова О. С. Напрями рефермування музейної сфери в Європі: досвід для України / О. С. Комова // Вісник КНЛУ. Сер. Історія, економіка, філософія. – 2021. – №. 26. - С. 11-23 en_US
dc.identifier.uri http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/5240
dc.description.abstract У статті досліджуються проблеми музейної сфери в Україні, аналізується зміст музейних реформ, що відбулися в країнах – членах ЄС за останні 20 років, та пропонує основні напрями реформування музейної галузі на основі кращих практик західноєвропейського музеєзнавства. Розглядаються форми і методи діяльності музейного закладу в рамках акції щодо успішного діалогу із громадськістю, результативного використання інформаційних технологій. Комунікаційні можливості музеїв пов’язані з їхньою здатністю передавати інформацію за допомогою реальних предметів безпосередньо чи опосередковано. Основою комунікативної роботи музею є його фонди, адже й експозиція, й організовані на її основі освітньо-комунікативні проекти неможливі без науково атрибутованих та ретельно збережених колекцій. Відповідно найрезультативнішим каналом музейної комунікації залишається експозиція закладу. Поряд із традиційними формами та інструментами музейної комунікації, зокрема таких, як експозиційно-виставкова, просвітницько- освітня, видавнича, проведення наукових конференцій, представлення музеїв у ЗМІ, особливого значення набувають і новітні, пов’язані із розвитком сучасних інформаційних технологій. До них належать Інтернет сайти музеїв, віртуальні музеї, віртуальні екскурсії та тури, QR-коди, 3D-технології, профілі музеїв у соціальних мережах. Саме активний розвиток останніх сприятиме ширшій комунікації закладу з широкою аудиторією відвідувачів, розширенню міжмузейних контактів, інтеграції вітчизняних музеїв у світове музейне співтовариство. Методологічною основою роботи є комплексний і системний підходи із залученням методів аналізу, синтезу, порівняльно-історичного, описового та методики «усної історії». Доведено, що сьогодні музеї виступають у ролі посередників при вирішенні складних соціальних проблем і конфліктів; проекти як ефективна форма реалізації соціальної активності музеїв сприяють адаптації музеїв і музейної галузі в цілому до сучасних умов соціально-економічного й культурного життя; підтримці та просуванню кращих зразків креативних музейних практик в Україні. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Вид. центр КНЛУ en_US
dc.subject музей en_US
dc.subject колекція en_US
dc.subject музеєзнавство en_US
dc.subject реформи en_US
dc.subject аналітичні центри en_US
dc.subject культурні права en_US
dc.subject культурна розмаїтість en_US
dc.subject museum en_US
dc.subject collection en_US
dc.subject museology en_US
dc.subject reforms en_US
dc.subject analytical centers en_US
dc.subject cultural rights en_US
dc.subject cultural diversity en_US
dc.title Напрями рефермування музейної сфери в Європі: досвід для України en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account