dc.contributor.author |
Vasylchuk, L. F. |
|
dc.contributor.author |
Dorduka, Ye. A. |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-25T11:25:14Z |
|
dc.date.available |
2025-09-25T11:25:14Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
Vasylchuk L. F. Terminologische Evolution des Geschäftstourismus: eine strukturell-semantische Analyse englischer und deutscher Fachbegriffe / L. F. Vasylchuk, Ye. A. Dorduka // // Вісник КНЛУ. Сер.Філологія. – 2025. – Т. 28. - № 1. - С. 64 - 79 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7907 |
|
dc.description.abstract |
У статті досліджено структурно-семантичні особливості термінологійних одиниць ділового
туризму в Німеччині в межах порівняльного аналізу англійсько- та німецькомовних термінів,
що функціонують у межах індустрії MICE (укр. зустрічі, інсентиви, конференції, виставки).
Акцент зроблено на мовну динаміку термінів упродовж 2020–2025 років, що супроводжувалася
глобальними трансформаціями – пандемією COVID-19 та повномасштабною війною в Україні, і як
наслідок, активне використання цифрової моделі ділової взаємодії. У дослідженні проаналізовано
150 англійсько- і німецькомовних термінів, виявлено характерні структурні моделі побудови
термінів (складні іменники, акроніми, запозичення) та визначено їхні семантичні ознаки
(багатозначність, синонімія, інтернаціоналізми). Описано спроби стандартизації термінології,
її відображення в освітніх програмах для студентів-туризмознавців, а також запропоновано
мікрокласифікацію термінів ділового туризму та пріоритетні лексичні моделі.
Проаналізовано позиції Німеччини як провідної країни ділового туризму в Європі. Також
розглянуто географічну диференціацію на прикладі окремих земель: Баварія, Гессен, Гамбург,
Баден-Вюртемберг, а також адміністративно-організаційні механізми туристичного управління.
Описано роль профільних організацій – Федеральної асоціації туристичної галузі (BTW), Німецької
туристичної асоціації (DRV), Національного комітету туризму (DZT), Асоціації муніципального
туризму (DTV).
Методологічну основу становлять методи системного аналізу, порівняльної лінгвістики й
аналізу терміносистеми. У статті запропоновано мікрокласифікацію термінів ділового туризму,
виявлено пріоритетні лексичні моделі й проаналізовано сучасні мовні тенденції, що формують
термінологійний ландшафт німецького туристичного дискурсу. Результати можуть бути
корисними у наукових і прикладних лінгвістичних дослідженнях, фаховій підготовці кадрів,
розвитку лексикографії та професійної комунікації у сфері туризму. |
en_US |
dc.language.iso |
de |
en_US |
dc.publisher |
Видав. центр КНЛУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Сер. Філологія;Т. 28. - № 1 |
|
dc.subject |
Geschäftstourismus in Deutschland |
en_US |
dc.subject |
MICE-Terminologie |
en_US |
dc.subject |
terminologische Einheiten |
en_US |
dc.subject |
strukturell-semantische Analyse |
en_US |
dc.subject |
deutsche Tourismusbranche |
en_US |
dc.subject |
Mehrsprachigkeit |
en_US |
dc.subject |
Tourismusdiskurs |
en_US |
dc.subject |
business tourism in Germany |
en_US |
dc.subject |
MICE terminology |
en_US |
dc.subject |
terminological units |
en_US |
dc.subject |
structural-semantic analysis |
en_US |
dc.subject |
tourism discourse |
en_US |
dc.subject |
multilingualism |
en_US |
dc.subject |
tourism-related vocabulary |
en_US |
dc.subject |
діловий туризм Німеччини |
en_US |
dc.subject |
термінологія MICE |
en_US |
dc.subject |
термінологійні одиниці |
en_US |
dc.subject |
структурно-семантичний аналіз |
en_US |
dc.subject |
туристичний дискурс |
en_US |
dc.subject |
багатомовність |
en_US |
dc.subject |
туристична лексика |
en_US |
dc.title |
Terminologische Evolution des Geschäftstourismus: eine strukturell-semantische Analyse englischer und deutscher Fachbegriffe |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |