Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Савчук, Руслана Іванівна | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T11:44:49Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T11:44:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Савчук Р. І. Семіотико-наративні механізми творення текстових можливих світів у французькому художньому наративі XX –поч. XXI ст. / Р. І. Савчук // Актуальні питання гуманітарних наук: Міжвузів. збірник наук. праць молодих вчених Дрогобицького держ. педагог. ун-ту ім. І. Франка. – Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип.28 (3).– С. 70-76 | en_US |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/1631 | |
dc.description.abstract | Звернення до проблематики текстових можливих світівіз позицій семіотики пояснюємо неймовірним потенціалом знака і власне знакових механізмів у процесі семіотизації різних типів оповідної реальності та її кодування у різних за своїми образно-фігуративними характеристиками типах наративу. У розглядуваній статті представлено основні тенденції у використанні семіотико-наративних текстотвірних практик французьким письменником XX –поч. XXI ст.Ж.-М.Г.Ле Клезіо у процесі трансформації онтології дійсного світу в можливий. Окреслено і схарактеризованообразно-стилістичну фігуративність французького художнього наративу XX –поч.XXI ст. у плані семіозису наративних стратегій, прийомів, технік і тактик художнього текстотворення. Пропонована розвідка присвячена розкриттю семіотико-наративних засобів творення можливих світів уфранцузькому художньому наративі XX –поч.XXI ст. З метою визначення специфіки маркування та текстуалізації мислимих станів персонажного буття у романі Ж.-М.Г.Ле Клезіо «La Quarantaine» основну увагу зосереджено на з'ясуванні ролі оповідачевих і персонажних переміщень реальними географічними локусами у конструюванні можливихсвітів-ініціацій інтрагомодієгетичного оповідача. Виявлено, що у леклезівському художньому наративі світопороджувальними маркерами є географічні переміщення персонажів у просторі й часі, яким властива «міжсвітова ідентичність». Визначено, що за принципом мінімального відхилення мислимі стани персонажного буття, вербалізовані в оповіді, стосуються природних локусів, референтами яких постають назви реальних міст, островів, країн і материків. Аналіз семіотико-наративних механізмів творення можливих світів у романі засвідчив циклізований характер оповіді, зважаючи на те, що ініціальні та фінальні сцени мають місце в одному темпоральному проміжку і єдиному спільному просторовому локусі. Показовою виявилась геометрична форма кола, що імплікує кільцевий характер переміщень і подорожей головних актантів оповіді, що вербалізовано шляхом використання майбутнього часу Futur Simpleта номінативних одиниць, які текстуалізують сему ймовірної / прогнозованої повторюваності подій та/чи дій у персонажному бутті. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Актуальні питання гуманітарних наук: Міжвузів. збірник наук. праць молодих вчених Дрогобицького держ. педагог. ун-ту ім. І. Франка | en_US |
dc.relation.ispartofseries | ;Вип. 28 (3) | |
dc.subject | художній наратив | en_US |
dc.subject | художнє текстотворення | en_US |
dc.subject | інтрагомодієгетичний оповідач | en_US |
dc.subject | можливий світ | en_US |
dc.subject | локус | en_US |
dc.subject | iterary narrative | en_US |
dc.subject | iterary text production | en_US |
dc.subject | intrahomodiegetic narrator | en_US |
dc.subject | possible world | en_US |
dc.subject | locus | en_US |
dc.title | Семіотико-наративні механізми творення текстових можливих світів у французькому художньому наративі XX –поч. XXI ст. | en_US |
dc.type | Article | en_US |