Abstract:
Гудима Ю. П. Формування у майбутніх учителів англійської мови навчально-стратегічної компетентності в діалогічному мовленні. - На правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 - теорія і методика навчання: германські мови. - Київський національний лінгвістичний університет, Міністерство освіти і науки України, Київ, 2018.
Дисертацію присвячено розв'язанню проблеми формування в майбутніх учителів англійської мови (АМ) навчально-стратегічної компетентності (НСтК) в діалогічному мовленні (ДМ).
У роботі теоретично обгрунтовано й практично розроблено методику формування НСтК у процесі ДМ, з використанням розроблених навчальних матеріалів. Визначено поняття НСтК у ДМ, котру розглянуто як здатність та готовність студента, який вивчає ІМ до усвідомленого, ефективного та самостійного навчання й управління процесом іншомовного спілкування у діалогічній формі, що передбачає постановку цілей комунікативного завдання студентом, самоконтроль та самооцінку результатів, а також здатності мовця компенсувати в ході розмови недостатність знання мови та / або мовленнєвого і соціального досвіду спілкування ІМ. Сформульовано й описано поняття та структуру НСтК. Проаналізовано психологічні особливості формування НСтК в англомовному ДМ. Охарактеризовано зміст і структуру пам’яток. У межах дослідження проведено аналіз підручників / НМК з АМ щодо реалізації НСтК у ДМ. Визначено вимоги до вправ та сформульовано поняття «вправи для формування НСтК а англомовному ДМ». На основі описаних теоретичних положень розроблено підсистему вправ для формування в майбутніх учителів НСтК у процесі навчання ДМ, а також укладено модель організації навчання на її основі.
Ефективність розробленої методики було доведено в ході експерименту та підтверджено статистичними методами. За результатами експериментального навчання сформульовано методичні рекомендації щодо організації роботи з формування у майбутніх учителів англійської мови НСтК у ДМ.