dc.description.abstract |
Дисертацію присвячено розробленню теоретико-методичних засад
організації самостійної позааудиторної роботи студентів економічних
спеціальностей з англійської мови, зокрема з оволодіння англомовними
компетентностями у діловому говорінні та письмі з використанням
мультимедійного електронного посібника.
На основі критичного аналізу наукової літератури з проблеми дослідження
та проведеного анкетування серед фахівців і студентів економічних спеціальностей
у роботі з’ясовано специфіку використання англійської мови у діловій сфері
спілкування; організації самостійної позааудиторної роботи у навчанні студентів
англійської мови; виокремлено ситуації ділового спілкування, у яких фахівці
економічних спеціальностей беруть участь частіше, визначено засіб навчання.
Розроблено концептуальні засади організації самостійної позааудиторної
роботи майбутніх економістів у процесі навчання ділового англомовного
говоріння та письма.
Провідними підходами до самостійного позааудиторного навчання
англомовного ділового говоріння та письма з використанням мультимедійного
електронного посібника виділено системний, компетентнісний, рефлексивний,
особистісно-діяльнісний і ситуаційний підходи. Виокремлено основні етапи самостійного позааудиторного навчання
англомовного ділового говоріння та письма з використанням мультимедійного
електронного посібника (організаційний, навчальний і контрольний).
У ході дослідження було визначено психолого-педагогічні та методичні
передумови ефективної самостійної позааудиторної роботи майбутніх
економістів з оволодіння діловим англомовним говорінням та письмом.
Здійснено науковий аналіз методичних основ самостійного позааудиторного
навчання студентів економічних спеціальностей англомовного ділового говоріння
та письма. Описано цілі та зміст основ самостійного позааудиторного навчання
студентів економічних спеціальностей англомовного ділового говоріння та письма.
Конкретизовано вимоги до володіння студентами економічних
спеціальностей компетентностями у діловому говорінні та письмі на рівні В2.2
у самостійній позааудиторній роботі. Подано лінгвістичну характеристику англомовного ділового говоріння
(діалогічного й монологічного мовлення) та письма згідно з визначеними
ситуаціями ділового спілкування. Було виокремлено типи та види діалогів
((ділові контактні (етикетна бесіда, знайомство партнерів, інтерв’ю / співбесіда,
інтерв’ю з доповідачем, ділова бесіда (начальника з робітником, колегами,
партнерами для обміну думками чи пропозиціями), світська бесіда (перед
переговорами / перемовинами) й дистантні розмови (телефонні розмови),
дискусії (дискусії щодо оформлення та підписання контрактів та угод, дискусії
щодо спірного питання протягом засідання (дискусійні наради), дискусії щодо
вирішення або прийняття рішення, обговорення питань (перемовини під час
переговорів)) і монологів (діловий монолог-оповідь, ділова доповідь-
презентація, ділове телефонне голосове повідомлення (монолог-повідомлення),
монолог головуючого, діловий монолог-звіт).
Здійснено аналіз лінгвістичних характеристик ділового писемного
мовлення, зокрема ділових листів, резюме (CV), факсів, ділових контрактів та
угод, звітів, тез доповідей, анотацій (резюме), простих есе (Five Paragraph
Essay), різних видів повідомлень тощо. |
en_US |