Abstract:
Дисертацію присвячено вирішенню проблеми формування у майбутніх
перекладачів англомовної компетентності в аудіюванні в умовах заочної форми
навчання. У роботі розглянуто методичні підходи формування у майбутніх
перекладачів англомовної компетентності в аудіюванні в умовах заочної форми
навчання, а також принципи навчання, які лягли в основу методики навчання
студентів англомовного аудіювання текстів різних жанрів (інтерв’ю, фрагментів
лекцій, новин і оголошень); уточнено зміст і структуру компетентності в аудіюванні,
а також визначено практичну, розвивальну, виховну, лінгвосоціокультурну і професійну мету навчання аудіювання текстів різних жанрів; виділено специфічні знання, навички, вміння, комунікативні здібності і стратегії аудіювання, якими мають оволодіти майбутні перекладачі; визначено труднощі аудіювання текстів різних жанрів: труднощі, пов’язані з умовами сприймання аудіотексту; індивідуально-особистісні труднощі; труднощі, пов’язані з мовними особливостями аудіотекстів різних жанрів; запропоновано стратегії аудіювання, націлені на подолання цих труднощів; розглянуто особливості формування англомовної компетентності в аудіюванні майбутніх перекладачів з точки зору лінгвістичних, лінгвопсихологічних,
фізіологічних та психічних особливостей мовлення носіїв мови; описано етапи
сприйняття усного повідомлення та механізми аудіювання; проведено огляд
використаних діяльностей і ресурсів електронного кейсу з аудіювання з предмету "Перша іноземна мова" (англійська), який містить комплекс вправ для формування
у майбутніх перекладачів англомовної компетентності в аудіюванні у віртуальному
навчальному середовищі Moodle.
У відповідності до визначених критеріїв відбору аудіоматеріалів для навчання
аудіювання майбутніх перекладачів, відібрано навчальний матеріал; теоретично
обґрунтовано і практично розроблено підсистему вправ для навчання майбутніх
перекладачів англомовного аудіювання текстів різних жанрів (інтерв’ю, фрагментів
лекцій, новин і оголошень) в умовах заочної форми навчання та укладено модель
організації навчання на її основі. Експериментально доведено ефективність
розробленої методики і визначено її оптимальний варіант. Сформульовано методичні рекомендації щодо організації навчання майбутніх перекладачів англомовної компетентності в аудіюванні в умовах заочної форми навчання.