Короткий опис(реферат):
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що у ньому вперше було теоретично обґрунтовано, практично розроблено та перевірено у ході пробного навчання методику, націлену на формування АПОКА у студентів ІІІ курсу ЗВО; уточнено принципи відбору та організації відео- та аудіоматеріалу для професійно орієнтованого аудіювання. У ході нашого дослідження було проаналізовано сучасний стан формування АПОКА майбутніх учителів АМ і виявлено низку проблем, пов’язаних з недостатньою кількістю практичних і теоретичних розробок і необхідністю створення нової удосконаленої методики формування АПОКА. У роботі ми проаналізували психологічні, методичні та лінгвістичні умови формування АПОКА, а саме: визначили структуру досліджуваної компетентності та її компоненти; уточнили цілі та зміст навчання; охарактеризували низку психологічних механізмів таких як осмислення, аудитивна пам’ять та ймовірне прогнозування, які впливають на успішність процесу професійно орієнтованого аудіювання; з’ясували групи труднощів, які ускладнюють сприймання на слух та розуміння АП; та описали дидактичний потенціал обраних нами засобів навчання, а саме Youtube, TED лекцій та подкастів. Наступним етапом нашого дослідження було уточнення критеріїв відбору навчального матеріалу. Ми відібрали шість професійно орієнтованих аудіотекстів, спираючись на такі критерії як автентичність, науковість, новизна, тематичність, доступність та посильність, тривалість та темп звучання АП, професіоналізація тощо. Проаналізувавши структуру АПОКА та відібравши навчальні матеріали, ми створили підсистему вправ для формування АПОКА майбутніх учителів АМ. Крім того, ми визначили завдання кожного з трьох етапів – дотекстового, текстового та післятекстового, описали групи та підгрупи вправ, їхні типи і види та надали приклади до кожної з них. Спираючись на розроблену нами підсистему вправ, ми побудували модель навчального процесу. Ефективність розробленої методики була перевірена і підтверджена під час пробного навчання. Останнім етапом нашого дослідження було укладання методичних рекомендації щодо ефективного формування АПОКА студентів-майбутніх учителів АМ.