Короткий опис(реферат):
Об’єктом дослідження є чеські засоби масової інформації – новини та реклама.
Предмет дослідження – засоби вираження експресивності та емотивності у мові чеських ЗМІ.
Метою дослідження є комплексний аналіз експресивних лексем, використаних у різностильових газетних текстах та рекламі. Досягнення мети передбачає розв‘язання таких завдань: 1) ознайомитися з сучасними поглядами чеських і українських мовознавців на проблему експресивності; 2) визначити засоби експресії на лексичному рівні; 3) виявити стилістичні особливості текстів чеських газет.
Методи дослідження: ідентифікаційний метод для виявлення експресивних одиниць у тексті, описовий метод для інвентаризації та опису особливостей функціонування аналізованих одиниць, контекстний аналіз для виявлення умов функціонування мовних одиниць у конкретному словесному оточенні та мовленнєвій ситуації.
Наукова новизна роботи полягає в поглибленні наявних даних про застосування експресивних мовних засобів у газетному дискурсі чеських ЗМІ, обґрунтуванні явищ експресивізації висловлювань, у практичному ілюструванні теоретичного матеріалу прикладами.