Abstract:
У статті розглянуто особливості екскурсійного обслуговування у загальній структурі
туристичного продукту; обгрунтовано визначальні поняття, які базуються на структурному комплексі, що об’єднується у туристичний продукт; визначено основні завдання програми екскурсійного обслуговування; виділено ряд етапів розробки інноваційного екскурсійного продукту; виділено чинники подальшого розвитку екскурсійної діяльності. Описані основні проблеми і вектори розвитку екскурсійної діяльності в Україні, оскільки екскурсійна справа на сьогоднішній день є дуже
популярною сферою діяльності. Виявлені основні вектори розвитку екскурсійної діяльності в Україні, які розвиваються у напрямку розширення співробітництва та нарощування потенціалу, відповідності до ринкових тенденцій організації екскурсійної діяльності, активізації вагомості впливу екскурсійної діяльності на розвиток культурного, стійкого, відповідального, доступного і етичного внутрішнього
та міжнародного туризму спрямованого на створення нових робочих місць і підприємництва. Також, невичерпні екскурсійні ресурси багатьох регіонів нашої країни разом з глибинним національним духовним корінням і традиціями українського народу дають підставу стверджувати, що саме екскурсії є активним і змістовним засобом гармонізації особистості, її духовного зростання в новій
демократичній Україні. Вони є джерелом нової інформації, нових вражень і відчуттів. Сьогодні туристичний сектор української економіки вистояв і продовжує функціонувати. Встановлено, що одним із найактуальніших питань організації екскурсійної діяльності є удосконалення організаційно- економічного механізму з використанням передового досвіду провідних країн-лідерів світу туристичної індустрії, враховуючи туристично-екскурсійний потенціал держави України.