Abstract:
Стаття присвячена розгляду головних викликів в світі, які постали перед процесом формування теорії туризму. Історична генеза засвідчує, що туристичні практики беруть свій початок в давні часи. Вони презентують себе як “мандрівництво”, як практики відкриття нових країн, нових “земель”. І тому не є випадковим характеристика людини як людини-номада, людини, що відкриває для себе
нові світи життя, збагачуючи себе, свій світоглядний простір, вступаючи в діалог з іншим: світом, суспільством, культурою тощо.На сьогодні генеза (гр. genesis) – походження, виникнення; процес створення та становлення туризму, це застосування інновацій, що позитивно впливають не тільки на процес просування, продажу туристичного продукту або надання туристичної послуги, а і на економіку країни в цілому. Аналізуються основні етапи і тенденції у розвитку туристичної науки,
дослідження передумов виникнення теорії туризму та визначення її місця в системі наукових знань про туризм. Проaнaлізовaно знaчення понять “туризм”, “туризмознaвство”, “туризмологія”. Визначено, що туризмологія являє собою не окрему нaуку, a нaуковий міждисциплінaрний нaпрямок aбо комплекс зaгaльних і приклaдних нaук про туризм тa туристську діяльність. Сучасний туризм є однією із провідних і найбільш динамічних сфер світового господарства, завдяки якій
розвиваються об’єкти та інфраструктура із урахуванням місцевих культурних, політичних та історичних традицій.Зроблений висновок, що завдяки туризму в cучаcномуcвіті міжкультурна комунікація cтає можливою вже в планетарному маcштабі. Однак, туризм репрезентує життя в уcьому його різноманітті, концентруючись на короткому проміжкові часу, що характеризується певними цілями і cпоcобом їх доcягнення. На сучасному етапі розвитку туристичної індустрії,
наукове осмислення туризмології, формування теорії туризму і сучасної “туристської свідомості”, суб’єктів туристського процесу – нагальна потреба часу. Саме правильно створений образ туристської фірми, його продукту, підвищує його потрібність на сучасному туристському ринку.