Repository of
Kyiv National Linguistic University

Графічний етимологізм у розвитку французької писемної традиції

Show simple item record

dc.contributor.author Сидельникова, Лариса Вікторівна
dc.date.accessioned 2023-09-26T14:26:40Z
dc.date.available 2023-09-26T14:26:40Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Сидельникова Л. В. Графічний етимологізм у розвитку французької писемної традиції / Л. В. Сидельникова // Вісник КНЛУ. Сер. Філологія. - 2022. - Т. 25. - № 1. - С. 105 - 113 en_US
dc.identifier.uri http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/5252
dc.description.abstract У статті встановлено особливості етимологічних написань в історії розвитку французької графіки. Метою цієї наукової статті було окреслити основні принципи письма, на яких базується сучасна французька мова, вивчити графічні комплекси, які фіксують слова-етимони, здебільшого з латинської мови в різні епохи, встановити графічний інвертар етимологічних літерних знаків, розкрити особливості еволюції графічного етимологізму. У роботі обґрунтовано, що графічна система французької мови мультисистемна та являє собою варіативність використання різних принципів письма (фонограмного, морфограмного та ідеовізуального, або логограмного) і критеріїв функціонування графічних одиниць з метою максимально точної передачі інформації. Поява етимологічних літер зумовлена намаганням наблизити французьку мову до латинської, надати їй статус особливого престижу, а також зберегти зв’язок із джерелами. Аналіз графічного інвентаря встановив, що графічний етимологізм притаманний винятково графемам, які передають приголосні звуки. Серед таких графічних комплексів були виявлені подвоєння, або “гемінанти”, які графічно відбивають слова-етимони, а також деякі однолітерні комплекси. Представлений засіб графічної фіксації був дуже популярний у середньофранцузький період розвитку французької мови, який закріпився й набув свого подальшого розвитку і в наступних епохах (Відродження та Просвітництва). Водночас така популяризація графічного етимологізму привела до застосування на письмі хибної невиправданої етимології. Досліджуваний корпус графем чітко продемонстрував загальну тенденція до спрощення фонограмного принципу письма та зростання етимологічного принципу протягом історії становлення графічної системи французької мови. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Видав. центр КНЛУ en_US
dc.relation.ispartofseries Філологія;Т. 25. - № 1
dc.subject grapheme en_US
dc.subject graphic etymology en_US
dc.subject geminates en_US
dc.subject monograph en_US
dc.subject digraph en_US
dc.subject etymon en_US
dc.subject graphic system en_US
dc.subject French language en_US
dc.subject графема en_US
dc.subject графічний етимологізм en_US
dc.subject гемінанти en_US
dc.subject монограф en_US
dc.subject диграф en_US
dc.subject етимон en_US
dc.subject графічна система en_US
dc.subject французька мова en_US
dc.title Графічний етимологізм у розвитку французької писемної традиції en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account