Abstract:
У статті розглянуті особливості оцінки ефективності функціонування туристичного підприємства. Розкрита сутність туристичного підприємства як суб’єкта туристичної діяльності, охарактеризовані види туристичних підприємств за різними ознаками. Зазначено, що найбільш поширеними видами туристичних підприємств, які здійснюють комерційну діяльність, є туристичні оператори й туристичні агентства. Ефективність діяльності туристичних підприємств залежить від ряду факторів зовнішнього та внутрішнього характеру. Встановлено, що виділяють два види ефективності функціонування підприємства – економічну та соціальну. Економічна ефективність відображається через різні вартісні показники виробничо-господарського процесу. Соціальна ефективність свідчить про відповідність
результатів діяльності основним соціальним потребам. Визначені основні показники фінансової результативності діяльності туристичного підприємства. Зазначено, що оцінка ефективності діяльності туристичного підприємства має базуватися на аналізі ретельно відібраних критеріїв і показників, що об’єктивно відображають реальні його досягнення. А результати оцінки мають бути враховані під час складання стратегії розвитку підприємства.