Abstract:
Стаття присвячена одній з актуальних
проблем підготовки викладачів іноземних
мов – формуванню їхньої професійної компетентності. Зокрема, увага зосереджується
на компетентностях майбутніх викладачів
нелінгвістичних вищих навчальних закладів.
Підкреслюється необхідність розробки теоретичних основ та цілісної системи спеціалізованої лінгводидактичної підготовки
майбутніх викладачів таких ВНЗ. Окреслюються контури цієї системи, загальні
риси портрету викладача. Суб’єктні властивості викладача іноземної мови вищих
нелінгвістичних навчальних закладів розглядаються як інтегративна цілісність професійної, комунікативної, лінгвістичної,
дидактичної, наукової та методичної компетентностей, які забезпечують лінгвопрофесійну діяльність майбутніх фахівців
та досягнення цілей професійно орієнтованої іншомовної підготовки. Зазначається,
що затребуваність у сучасному суспільстві
гуманітарних аспектів освіти, індивідуальних освітніх траєкторій, моделей особистісно орієнтованого навчання, технологій
професіоналізації («вживання» в професію),
інтерактивних технологій тощо зумовлює
і нові професійні функції викладачів, які співвідносяться з новою парадигмою модернізації освіти та лінгвоосвіти. Наголошується,
що викладачеві поруч із фундаментальними
знаннями і професійними уміннями необхідно ще володіти зрілістю, сформованістю
соціально і професійно значущих якостей,
зокрема вмінням конструювати міжособистісне спілкування, навчити майбутнього
фахівця на основі міждисциплінарної інтеграції використовувати іноземну мову як
засіб систематичного поповнення своїх
професійних знань та як засіб формування
професійних умінь і навичок. Акцентується
на необхідності створення компетентнісної
моделі викладача іноземної мови для нелінгвістичних ВНЗ, розробці цілісної методичної
системи спеціалізованої лінгводидактичної
підготовки, щоб зняти вузьку спрямованість підготовки викладачів іноземних мов.