Abstract:
Стаття присвячена важливості медіаосвіти в сучасному інформаційному суспільстві. Зазначається, що медіа мають важливе значення у всіх сферах життя людини. Медіаосвіта допомагає розвивати культуру взаємодії з медіа, комунікативні навички, критичне мислення та вміння аналізувати медіатексти. У статті розглянуто різні наукові підходи до поняття «медіаосвіта». Автори простежують історію терміну «медіа», що допомагає краще зрозуміти його сутність. Головною метою медіаосвіти є розвиток медіаграмотності особистості, яке передбачає знання та розуміння медіа, а також розвиток критичного мислення та вмінь аналізувати та оцінювати інформацію, що подається через ЗМІ.
Встановлено, що з розвитком технологій та соціальних медіа медіаосвіта стає все більш актуальною, допомагає людям бути свідомими та критичними споживачами медіа, а також надає можливість висловити свої думки та погляди через медіа. Медіаосвіта є важливим компонентом сучасної освіти, оскільки допомагає формувати критичне мислення та розвивати навички, необхідні для життя в сучасному світі. Вона передбачає зміну способу сприйняття через підкреслення значення творчої праці та доступності ЗМІ. У статті розглянуто поняття медіаграмотності як найважливішої навички в сучасну інформаційну епоху, яка передбачає не лише знання, але й здатність критично оцінювати інформацію. У статті також наголошується, що медіаграмотність розглядається як ключова компетентність в інформаційному суспільстві, яка
допомагає людям стати автономними та критичними споживачами медіаматеріалів. Медіаграмотність має бути частиною загальної освіти, а медіаосвітні програми необхідні для розвитку навичок медіаграмотності. Зроблено висновок, що медіаграмотність є вирішальною для професійної підготовки вчителів іноземних мов,
оскільки медіа є потужним засобом впливу на суспільство, культуру та менталітет людей. Основними компетенціями для вчителів іноземних мов є навчитися аналізувати та створювати медіатексти, добирати відповідні медіа для їх створення та поширення. Вчителі повинні навчити учнів розуміти та критично осмислювати
медіатексти з різних аспектів, а також використовувати медіа в міжнародній комунікації.