dc.description.abstract |
У пропонованій статті проаналізовано засоби репрезентації соціокультурних стереотипів у радіо та телевізійному жанрах американського медіадискурсу середини минулого століття. Уточнено
визначення соціокультурного стереотипу з позиції лінгвокогнітології як вербалізованої ментальної
структури, що віддзеркалює етнічно й культурно маркований ідеалізований образ людини, соціальної
групи чи явища. Виявлено, що розглянуті соціокультурні стереотипи викликають певні почуття до
соціальної групи чи індивіда, що відбиваються у вербальному та невербальному кодах. Емоційно оцінне сприйняття стереотипів залежить від історико-культурного контексту. Позитивно сприймаються
ті стереотипи, що втілюють американські культурні цінності. Методологія дослідження, яка ґрунтується
на дискурсивному аналізі і включає інтерпретацію медіатекстів з урахуванням текстового
і соціокультурного контекстів, спрямована на опис мовних засобів репрезентації соціокультурних
стереотипів. Схарактеризовано лінгвальні засоби репрезентації соціокультурних стереотипів, які
представлені у відповідних лексичних одиницях, тематичному відборі синтаксичних конструкцій,
риторичних і стилістичних прийомах. Завдяки аудіовізуальним засобам медіадискурсу соціокультурні
стереотипи подані в повноті своїх мовленнєвих, візуальних, поведінкових та етичних характеристик.
Доведено, що поведінкові ознаки соціокультурних стереотипів ґрунтуються на мовленнєвій поведінці
представників соціальних груп, яка демонструє походження і соціальний статус через особливості
просодичних засобів, лексичного та граматичного оформлення висловлювань. |
en_US |