Abstract:
Аналіз української системи освіти є актуальним для педагогічної спільноти, оскільки освітній сектор України зазнавав, зазнає і зазнаватиме значних змін та реформ. Вивчення становлення української освіти дозволить краще зрозуміти її сучасний стан і проблеми, що підлягають вирішенню, а також допоможе зрозуміти, які виклики стоять перед системою освіти сьогодні.
У першому розділі «Теоретичний огляд системи освіти в Україні» було проаналізовано історичний контекст української освіти у 20 столітті, проаналізовано шлях її відродження та розвитку за часів незалежності, а також були виокремлені головні проблеми, що постали перед освітянами під час розбудови національної освіти і було встановлено, і виділено ключові реформи освіти.
Другий розділ «Шкільна освіта незалежної України в період з 1991–2024 рр.» присвячено особливостям та тенденціям відродження шкільної освіти незалежної України. Було проаналізовано ключову реформу української шкільної освіти – НУШ. Надано відгуки тих, хто має безпосереднє відношення до цієї реформи.