dc.description.abstract |
У статті розглядається формувальний контроль німецькомовної лексичної
компетентності як вагомого складника міжкультурної комунікативної компетентності.
Акцентовано взаємозв’язок об’єктів контролю із фаховими компетентностями освітньої програми
спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації Німецька мова і друга західноєвропейська мова,
зарубіжна література, методика навчання іноземних мов і культур у закладах вищої освіти другого
(магістерського) рівня вищої освіти. Проаналізовано фахові компетентності освітньої програми
та виокремлено знання, навички й уміння як об’єкти контролю німецькомовної лексичної
компетентності. Внаслідок аналізу фахових джерел щодо питань контролю / самоконтролю,
оцінювання / самооцінювання в процесі формування іншомовних навичок і вмінь з’ясовано, що
успішне оволодіння лексичним аспектом залежить від певних лінгвістичних стратегій, виражених
через прийоми, методи, засоби і способи їх реалізації. Конкретизовано об’єкти контролю лексичної
компетентності та наведено приклади дотичних видів вправ. Зазначено вагомість лінгвістичної
бази для розвитку міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності майбутніх
викладачів німецької мови. Лексичний аспект уможливлює формування мовної картини світу,
відтворення ціннісних орієнтирів народів, чия мова є предметом вивчення. Виокремлено модель
формувального контролю, яка складається з п’яти опцій, з-поміж яких критерії й параметри
оцінювання, бланки для самоконтролю й самооцінювання. Наведено приклади комунікативних
продуктивних вправ із використанням методу проблемного навчання та залученням культурного
асимілятора для здійснення формувального контролю лексичної компетентності. Описано перебіг
виконання вправ, а також зосередено увагу на їхньому змісті, міжкультурний аспект якого
визначає національно-культурні характеристики німецької мови. |
en_US |