Repository of
Kyiv National Linguistic University

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020 : вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні

Show simple item record

dc.contributor.author Ніколаєва, Софія Юріївна
dc.date.accessioned 2025-07-29T12:40:23Z
dc.date.available 2025-07-29T12:40:23Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Ніколаєва С. Ю. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020 : вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні / С. Ю. Ніколаєва // Іноземні мови. - 2024. - № 3. - С. 3-14 en_US
dc.identifier.uri http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7879
dc.description.abstract У статті узагальнено досягнення науковців у створенні Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (ЗЄР) і конкретизовано етапи їх розроблення: 2001–2018, 2018–2020, 2020–2023 роки та пізніше. Описано зміст кожного з етапів. Доведено актуальність вивчення проблеми використання оновлених ЗЄР на сучасному етапі навчання іноземних (ІМ) в Україні. Установлено, що врахування ЗЄР 2020 нині є недостатнім. Ця теза підтверджена аналізом державних документів з мовної освіти; державних стандартів середньої та вищої освіти; типових програм з ІМ для закладів середньої та вищої освіти й освітніх програм закладів вищої освіти; робочих навчальних програм, підручників та посібників з ІМ і методики їх викладання; національних тестів з ІМ, наукових досліджень і публікацій з методики навчання ІМ. Зроблено висновок про необхідність оновлення всіх названих вище документів з урахуванням змін, внесених до ЗЄР 2020: концептуальних положень; оновлених підходів до використання цієї публікації в навчанні ІМ; удосконалених дескрипторів; уточнених тенденцій застосування активного підходу до навчання ІМ; уточнених понять «інтеракція» та «медіація»; розширених тлумачень підходів «багатомовний» та «багатокультурний»; поглиблених методичних поглядів на режими комунікації та значення медіації в навчанні та вивчені ІМ; переосмислених підходів до оцінювання досягнень у володінні ІМ здобувачами освіти; конкретизованою роллю контролю та оцінювання в освітньому процесі з ІМ; переглянутих рекомендацій з мовного тестування в університетах та інше. У перспективі потрібно реалізувати такі основоположні наукові розвідки на засадах ЗЄР 2020 в Україні: уточнення рівнів володіння ІМ від початкової школи до аспірантури; визначення необхідної кількості навчальних аудиторних годин для оволодіння ІМ на кожному з рівнів освіти; конкретизація цілей формування іншомовної комунікативної компетентності на різних етапах навчання в закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) та закладах вищої освіти (ЗВО); деталізація набору компетентностей для формування та вдосконалення на різних рівнях навчання у ЗЗСО та ЗВО (рівнях початкової, базової середньої та профільної середньої освіти; рівнях бакалаврату, магістратури та аспірантури); розроблення системи специфікацій усіх видів національних тестів (НМТ, ЄФВВ, ЄВІ); адаптування технології діяльнісного підходу до умов іншомовної освіти в Україні. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Іноземні мови en_US
dc.relation.ispartofseries ;№ 3
dc.subject Загальноєвропейські рекомендації en_US
dc.subject мовна освіта en_US
dc.subject навчання іноземних мов en_US
dc.subject міжкультурна іншомовна комунікативна компетентність en_US
dc.subject рівні володіння ІМ en_US
dc.subject заклади загальної середньої освіти en_US
dc.subject заклади вищої освіти en_US
dc.subject державні документи en_US
dc.subject навчально-методичні матеріали en_US
dc.subject освітня програма en_US
dc.subject робоча навчальна програма en_US
dc.subject контроль та оцінювання en_US
dc.subject тестування en_US
dc.subject Common European Framework of Reference en_US
dc.subject training foreign languages en_US
dc.subject language education en_US
dc.subject intercultural FL communicative competence en_US
dc.subject FL proficiency levels en_US
dc.subject institutions of secondary education en_US
dc.subject institutions of high education en_US
dc.subject state documents en_US
dc.subject teaching and methodological materials en_US
dc.subject state standards en_US
dc.subject educational program en_US
dc.subject curriculum en_US
dc.subject syllabus for academic discipline en_US
dc.subject control and evaluation en_US
dc.subject testing en_US
dc.title Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020 : вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account