Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ніколаєва, Софія Юріївна | |
dc.date.accessioned | 2025-07-29T12:40:23Z | |
dc.date.available | 2025-07-29T12:40:23Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ніколаєва С. Ю. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020 : вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні / С. Ю. Ніколаєва // Іноземні мови. - 2024. - № 3. - С. 3-14 | en_US |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7879 | |
dc.description.abstract | У статті узагальнено досягнення науковців у створенні Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (ЗЄР) і конкретизовано етапи їх розроблення: 2001–2018, 2018–2020, 2020–2023 роки та пізніше. Описано зміст кожного з етапів. Доведено актуальність вивчення проблеми використання оновлених ЗЄР на сучасному етапі навчання іноземних (ІМ) в Україні. Установлено, що врахування ЗЄР 2020 нині є недостатнім. Ця теза підтверджена аналізом державних документів з мовної освіти; державних стандартів середньої та вищої освіти; типових програм з ІМ для закладів середньої та вищої освіти й освітніх програм закладів вищої освіти; робочих навчальних програм, підручників та посібників з ІМ і методики їх викладання; національних тестів з ІМ, наукових досліджень і публікацій з методики навчання ІМ. Зроблено висновок про необхідність оновлення всіх названих вище документів з урахуванням змін, внесених до ЗЄР 2020: концептуальних положень; оновлених підходів до використання цієї публікації в навчанні ІМ; удосконалених дескрипторів; уточнених тенденцій застосування активного підходу до навчання ІМ; уточнених понять «інтеракція» та «медіація»; розширених тлумачень підходів «багатомовний» та «багатокультурний»; поглиблених методичних поглядів на режими комунікації та значення медіації в навчанні та вивчені ІМ; переосмислених підходів до оцінювання досягнень у володінні ІМ здобувачами освіти; конкретизованою роллю контролю та оцінювання в освітньому процесі з ІМ; переглянутих рекомендацій з мовного тестування в університетах та інше. У перспективі потрібно реалізувати такі основоположні наукові розвідки на засадах ЗЄР 2020 в Україні: уточнення рівнів володіння ІМ від початкової школи до аспірантури; визначення необхідної кількості навчальних аудиторних годин для оволодіння ІМ на кожному з рівнів освіти; конкретизація цілей формування іншомовної комунікативної компетентності на різних етапах навчання в закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) та закладах вищої освіти (ЗВО); деталізація набору компетентностей для формування та вдосконалення на різних рівнях навчання у ЗЗСО та ЗВО (рівнях початкової, базової середньої та профільної середньої освіти; рівнях бакалаврату, магістратури та аспірантури); розроблення системи специфікацій усіх видів національних тестів (НМТ, ЄФВВ, ЄВІ); адаптування технології діяльнісного підходу до умов іншомовної освіти в Україні. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Іноземні мови | en_US |
dc.relation.ispartofseries | ;№ 3 | |
dc.subject | Загальноєвропейські рекомендації | en_US |
dc.subject | мовна освіта | en_US |
dc.subject | навчання іноземних мов | en_US |
dc.subject | міжкультурна іншомовна комунікативна компетентність | en_US |
dc.subject | рівні володіння ІМ | en_US |
dc.subject | заклади загальної середньої освіти | en_US |
dc.subject | заклади вищої освіти | en_US |
dc.subject | державні документи | en_US |
dc.subject | навчально-методичні матеріали | en_US |
dc.subject | освітня програма | en_US |
dc.subject | робоча навчальна програма | en_US |
dc.subject | контроль та оцінювання | en_US |
dc.subject | тестування | en_US |
dc.subject | Common European Framework of Reference | en_US |
dc.subject | training foreign languages | en_US |
dc.subject | language education | en_US |
dc.subject | intercultural FL communicative competence | en_US |
dc.subject | FL proficiency levels | en_US |
dc.subject | institutions of secondary education | en_US |
dc.subject | institutions of high education | en_US |
dc.subject | state documents | en_US |
dc.subject | teaching and methodological materials | en_US |
dc.subject | state standards | en_US |
dc.subject | educational program | en_US |
dc.subject | curriculum | en_US |
dc.subject | syllabus for academic discipline | en_US |
dc.subject | control and evaluation | en_US |
dc.subject | testing | en_US |
dc.title | Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020 : вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні | en_US |
dc.type | Article | en_US |