dc.contributor.author |
Ніколаєва, Софія Юріївна |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-29T12:40:23Z |
|
dc.date.available |
2025-07-29T12:40:23Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Ніколаєва С. Ю. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020 : вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні / С. Ю. Ніколаєва // Іноземні мови. - 2024. - № 3. - С. 3-14 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7879 |
|
dc.description.abstract |
У статті узагальнено досягнення науковців у створенні Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (ЗЄР) і конкретизовано етапи їх розроблення: 2001–2018, 2018–2020, 2020–2023 роки та пізніше. Описано зміст кожного з етапів. Доведено актуальність вивчення проблеми використання оновлених ЗЄР на сучасному етапі навчання іноземних (ІМ) в Україні. Установлено, що врахування ЗЄР 2020 нині є недостатнім. Ця теза підтверджена аналізом державних документів з мовної освіти; державних стандартів середньої та вищої освіти; типових програм з ІМ для закладів середньої та вищої освіти й освітніх програм закладів вищої освіти; робочих навчальних програм, підручників та посібників з ІМ і методики їх викладання; національних тестів з ІМ, наукових досліджень і публікацій з методики навчання ІМ. Зроблено висновок про необхідність оновлення всіх названих вище документів з урахуванням змін, внесених до ЗЄР 2020: концептуальних положень; оновлених підходів до використання цієї публікації в навчанні ІМ; удосконалених дескрипторів; уточнених тенденцій застосування активного підходу до навчання ІМ; уточнених понять «інтеракція» та «медіація»; розширених тлумачень підходів «багатомовний» та «багатокультурний»; поглиблених методичних поглядів на режими комунікації та значення медіації в навчанні та вивчені ІМ; переосмислених підходів до оцінювання досягнень у володінні ІМ здобувачами освіти; конкретизованою роллю контролю та оцінювання в освітньому процесі з ІМ; переглянутих рекомендацій з мовного тестування в університетах та інше. У перспективі потрібно реалізувати такі основоположні наукові розвідки на засадах ЗЄР 2020 в Україні: уточнення рівнів володіння ІМ від початкової школи до аспірантури; визначення необхідної кількості навчальних аудиторних годин для оволодіння ІМ на кожному з рівнів освіти; конкретизація цілей формування іншомовної комунікативної компетентності на різних етапах навчання в закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) та закладах вищої освіти (ЗВО); деталізація набору компетентностей для формування та вдосконалення на різних рівнях навчання у ЗЗСО та ЗВО (рівнях початкової, базової середньої та профільної середньої освіти; рівнях бакалаврату, магістратури та аспірантури); розроблення системи специфікацій усіх видів національних тестів (НМТ, ЄФВВ, ЄВІ); адаптування технології діяльнісного підходу до умов іншомовної освіти в Україні. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Іноземні мови |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
;№ 3 |
|
dc.subject |
Загальноєвропейські рекомендації |
en_US |
dc.subject |
мовна освіта |
en_US |
dc.subject |
навчання іноземних мов |
en_US |
dc.subject |
міжкультурна іншомовна комунікативна компетентність |
en_US |
dc.subject |
рівні володіння ІМ |
en_US |
dc.subject |
заклади загальної середньої освіти |
en_US |
dc.subject |
заклади вищої освіти |
en_US |
dc.subject |
державні документи |
en_US |
dc.subject |
навчально-методичні матеріали |
en_US |
dc.subject |
освітня програма |
en_US |
dc.subject |
робоча навчальна програма |
en_US |
dc.subject |
контроль та оцінювання |
en_US |
dc.subject |
тестування |
en_US |
dc.subject |
Common European Framework of Reference |
en_US |
dc.subject |
training foreign languages |
en_US |
dc.subject |
language education |
en_US |
dc.subject |
intercultural FL communicative competence |
en_US |
dc.subject |
FL proficiency levels |
en_US |
dc.subject |
institutions of secondary education |
en_US |
dc.subject |
institutions of high education |
en_US |
dc.subject |
state documents |
en_US |
dc.subject |
teaching and methodological materials |
en_US |
dc.subject |
state standards |
en_US |
dc.subject |
educational program |
en_US |
dc.subject |
curriculum |
en_US |
dc.subject |
syllabus for academic discipline |
en_US |
dc.subject |
control and evaluation |
en_US |
dc.subject |
testing |
en_US |
dc.title |
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020 : вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |