Repository of
Kyiv National Linguistic University

Структура компетентності в академічній доброчесності здобувачів вищої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Ніколаєва, Софія Юріївна
dc.contributor.author Черниш, Валентина Василівна
dc.contributor.author Дьячкова, Яна Олегівна
dc.date.accessioned 2025-07-29T12:40:55Z
dc.date.available 2025-07-29T12:40:55Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Ніколаєва С. Ю. Структура компетентності в академічній доброчесності здобувачів вищої освіти / С. Ю. Ніколаєва, В. В. Черниш, Я. О. Дьячкова // Іноземні мови. - 2024. - № 1. - С. 3 – 11 en_US
dc.identifier.uri http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7880
dc.description.abstract У статті проаналізовано різні аспекти проблеми академічної доброчесності здобувачів вищої освіти. Зроблено огляд основних державних документів із зазначеної проблеми: законів, кодексів, положень, листів, методичних рекомендацій тощо. На основі публікацій вітчизняних та закордонних науковців визначено їхні погляди щодо актуальності та сутності проблеми. Відвідування онлайн-вебінарів і лекцій із окресленої проблеми на платформах Courséra й Prometheus, ознайомлення з програмами науково-практичних конференцій, онлайн-курсів з навчання академічної доброчесності, результатами опитувань викладачів і студентів щодо обізнаності з проблематикою академічної доброчесності привело до висновку про актуальність проблеми та доцільність її дослідження. Огляд наукових статей за останні п’ять років дозволяє констатувати, що актуальною, але недостатньо дослідженою, є проблема структури компетентності академічної доброчесності здобувачів вищої освіти, що негативно впливає на ефективність її формування. Уточнено поняття компетентності в академічній доброчесності та обґрунтовано її структуру з опертям на Національну рамку кваліфікацій (2020). Доведено, що зазначена компетентність має складатися з чотирьох субкомпетентностей: знання у сфері академічної доброчесності в галузі освіти, уміння у сфері академічної доброчесності в галузі освіти, комунікація на засадах академічної доброчесності в галузі освіти, відповідальність та автономія в дотриманні академічної доброчесності в галузі освіти. Відповідно до Ресурсної мапи компетентності в академічній доброчесності (University of Waterloo, 2023) визначено також структуру кожної з субкомпетентностей, які складаються з мікрокомпетентностей для конкретного рівня освіти та для кожного з курсів навчання. Наприклад, субкомпетентність 1 «Знання у сфері академічної доброчесності в галузі освіти» охоплює чотири мікрокомпетентності, першою з яких є «Знання у сфері академічної доброчесності в галузі освіти» для бакалаврату (перший, другий, третій та четвертий курси), для магістратури (перший та другий курси) й аспірантури (перший та другий курси). Аналогічно структуруються субкомпетентності два, три й чотири. Наступним кроком вивчення зазначеної проблеми є конкретизація змісту кожної з мікрокомпетентностей. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Іноземні мови en_US
dc.relation.ispartofseries ;№ 1
dc.subject компетентність в академічній доброчесності en_US
dc.subject структура компетентності en_US
dc.subject здобувачі вищої освіти en_US
dc.subject субкомпетентність en_US
dc.subject мікрокомпетентність en_US
dc.subject галузь освіти en_US
dc.subject знання en_US
dc.subject уміння en_US
dc.subject комунікація en_US
dc.subject відповідальність en_US
dc.subject автономія en_US
dc.subject competence in academic integrity en_US
dc.subject competence structure en_US
dc.subject students of higher education en_US
dc.subject sub-competencies en_US
dc.subject microcompetencies en_US
dc.subject the field of education en_US
dc.subject knowledge en_US
dc.subject skills en_US
dc.subject communication en_US
dc.subject responsibility en_US
dc.subject autonomy en_US
dc.title Структура компетентності в академічній доброчесності здобувачів вищої освіти en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account