Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ніколаєва, Софія Юріївна | |
dc.contributor.author | Черниш, Валентина Василівна | |
dc.contributor.author | Дьячкова, Яна Олегівна | |
dc.date.accessioned | 2025-07-29T12:40:55Z | |
dc.date.available | 2025-07-29T12:40:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ніколаєва С. Ю. Структура компетентності в академічній доброчесності здобувачів вищої освіти / С. Ю. Ніколаєва, В. В. Черниш, Я. О. Дьячкова // Іноземні мови. - 2024. - № 1. - С. 3 – 11 | en_US |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7880 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано різні аспекти проблеми академічної доброчесності здобувачів вищої освіти. Зроблено огляд основних державних документів із зазначеної проблеми: законів, кодексів, положень, листів, методичних рекомендацій тощо. На основі публікацій вітчизняних та закордонних науковців визначено їхні погляди щодо актуальності та сутності проблеми. Відвідування онлайн-вебінарів і лекцій із окресленої проблеми на платформах Courséra й Prometheus, ознайомлення з програмами науково-практичних конференцій, онлайн-курсів з навчання академічної доброчесності, результатами опитувань викладачів і студентів щодо обізнаності з проблематикою академічної доброчесності привело до висновку про актуальність проблеми та доцільність її дослідження. Огляд наукових статей за останні п’ять років дозволяє констатувати, що актуальною, але недостатньо дослідженою, є проблема структури компетентності академічної доброчесності здобувачів вищої освіти, що негативно впливає на ефективність її формування. Уточнено поняття компетентності в академічній доброчесності та обґрунтовано її структуру з опертям на Національну рамку кваліфікацій (2020). Доведено, що зазначена компетентність має складатися з чотирьох субкомпетентностей: знання у сфері академічної доброчесності в галузі освіти, уміння у сфері академічної доброчесності в галузі освіти, комунікація на засадах академічної доброчесності в галузі освіти, відповідальність та автономія в дотриманні академічної доброчесності в галузі освіти. Відповідно до Ресурсної мапи компетентності в академічній доброчесності (University of Waterloo, 2023) визначено також структуру кожної з субкомпетентностей, які складаються з мікрокомпетентностей для конкретного рівня освіти та для кожного з курсів навчання. Наприклад, субкомпетентність 1 «Знання у сфері академічної доброчесності в галузі освіти» охоплює чотири мікрокомпетентності, першою з яких є «Знання у сфері академічної доброчесності в галузі освіти» для бакалаврату (перший, другий, третій та четвертий курси), для магістратури (перший та другий курси) й аспірантури (перший та другий курси). Аналогічно структуруються субкомпетентності два, три й чотири. Наступним кроком вивчення зазначеної проблеми є конкретизація змісту кожної з мікрокомпетентностей. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Іноземні мови | en_US |
dc.relation.ispartofseries | ;№ 1 | |
dc.subject | компетентність в академічній доброчесності | en_US |
dc.subject | структура компетентності | en_US |
dc.subject | здобувачі вищої освіти | en_US |
dc.subject | субкомпетентність | en_US |
dc.subject | мікрокомпетентність | en_US |
dc.subject | галузь освіти | en_US |
dc.subject | знання | en_US |
dc.subject | уміння | en_US |
dc.subject | комунікація | en_US |
dc.subject | відповідальність | en_US |
dc.subject | автономія | en_US |
dc.subject | competence in academic integrity | en_US |
dc.subject | competence structure | en_US |
dc.subject | students of higher education | en_US |
dc.subject | sub-competencies | en_US |
dc.subject | microcompetencies | en_US |
dc.subject | the field of education | en_US |
dc.subject | knowledge | en_US |
dc.subject | skills | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | responsibility | en_US |
dc.subject | autonomy | en_US |
dc.title | Структура компетентності в академічній доброчесності здобувачів вищої освіти | en_US |
dc.type | Article | en_US |