dc.contributor.author |
Морякіна, Ірина Анатоліївна |
|
dc.contributor.author |
Львова, Надія Леонідівна |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-25T11:27:16Z |
|
dc.date.available |
2025-09-25T11:27:16Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
Морякіна І. А. Фемінні й маскулінні властивості передвиборчих промов кандидатів і кандидаток у президенти США 2024 року: лінгвопрагматичний аналіз / І. А. Морякіна, Н. Л. Львова // Вісник КНЛУ. Сер. Філологія. – 2025. – Т. 28. - № 1. - С. 143 - 156 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7911 |
|
dc.description.abstract |
Статтю присвячено контрастивному аналізу передвиборчих промов кандидатів і кандидаток
на посаду президента США – Дональда Трампа, Джозефа Байдена, Нікі Гейлі й Камали Гаріс,
проголошених у ході президентської кампанії 2024 р., у світлі теорії гендеру. Для проведення
запропонованої розвідки опрацьовано фундаментальні праці зарубіжних й українських
мовознавців у царині гендерної лінгвістики, уточнено поняття гендеру. Визначено критерії аналізу
зазначених виступів, які включають стереотипні ознаки чоловічого й жіночого стилів мовлення,
та проаналізовано засоби їхньої вербалізації. Встановлено, що в сучасному американському
політичному дискурсі поглиблюється тенденція до стирання жорстких вимог до чоловічої та
жіночої мовленнєвої поведінки. Промови кандидатів чоловічої статі відзначаються високим
ступенем емоційності, гіпертрофованості оцінок, яка відображена у використанні значного масиву емоційно забарвленої лексики й розмаїтого спектра стилістичних фігур, що є фемінінними
ознаками стилю мовленнєвої комунікації. Водночас у промовах кандидаток поряд із фемінінними
рисами мовлення спостерігаємо широке застосування жорстких комунікативних стратегій, які
характеризуються агресивністю і реалізуються в погрозах й образах, що є визнаним проявом
маскулінної поведінки. Однак повного нівелювання між жіночим і чоловічим мовленням не
відбувається. Мовці-чоловіки продовжують домінувати над жінками за обсягами і тривалістю
виступів, їхні тези підкріплюються конкретними фактами і цифрами, а з метою дискредитації
опонентів допускається уживання лексики зниженого стилістичного регістру із вкрай негативним
забарвленням. Оратори-жінки традиційно докладають надмірних зусиль для створення емпатії
з боку виборців, надають перевагу гнучким комунікативним стратегіям, зокрема солідаризації з
аудиторією, уникають або мінімізують уживання розмовної лексики зниженого стилістичного
регістру. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Видав. центр КНЛУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Сер. Філологія;Т. 28. - № 1 |
|
dc.subject |
gender |
en_US |
dc.subject |
political discourse |
en_US |
dc.subject |
campaign speeches |
en_US |
dc.subject |
styles of speech behaviour |
en_US |
dc.subject |
communicative strategy |
en_US |
dc.subject |
communicative tactics |
en_US |
dc.subject |
гендер |
en_US |
dc.subject |
політичний дискурс |
en_US |
dc.subject |
передвиборча промова |
en_US |
dc.subject |
стиль мовленнєвої поведінки |
en_US |
dc.subject |
комунікативна стратегія |
en_US |
dc.subject |
комунікативна тактика |
en_US |
dc.title |
Фемінні й маскулінні властивості передвиборчих промов кандидатів і кандидаток у президенти США 2024 року: лінгвопрагматичний аналіз |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |