Browsing by Title

Sort by: Order: Results:

  • Krepel, Vira (Germanistik in der Ukraine, 2017)
    У статті йдеться про експлікацію універсальної мовної категорії заперечення засобами німецької мови, яка належить до типів мов з одним запереченням в структурі речення.
  • Dmitrenko, Natalia (Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 2020)
    The paper deals with theoretical substantiation and construction of the methodological system of autonomous learning of the course “English for Specific Purposes (ESP)” for prospective teachers of Mathematics. The purpose ...
  • Kondratenko, Viktoria (2019)
    Die vorliegende Qualifikationsarbeit ist der Untersuchung der Besonderheiten der modernen deutschen Phraseologismen zur Bezeichnung des Äußeren des Menschen im national-kulturellen Aspekt gewidmet. Die Qualifikationsarbeit ...
  • Sotnykov, Andrey; Bogdanova, Tetiana; Vasylchuk, Liudmyla (2020)
    Teaching a foreign language is a challenge. In such a case, teaching translation is more than a challenge, primarily if students are taught the bilateral interpretation (Russian and English language combinations), and each ...
  • Скора, Юлія Владиславівна (Київ. нац. лінгв. ун-т., 2024)
    Tasks of the Research: Perform a comprehensive analysis of the most recent scientific literature to lay the groundwork for comprehending important theoretical concepts pertaining to identity and body image. Examine how ...
  • Oliinykov, M.R.; Cherkhava, O. O. (Видавничий центр КНЛУ, 2021-05)
  • Bober, Nataliia; Kapranov, Yan; Kukarina, Anna; Tron, Tetiana (International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 2021-06)
    The article deals with the application of corpus-based direction in English language teaching of university students, suggested by Ukrainian scholars. The most representative corpus for English language teaching (ELT) ...
  • Дяченко, Наталія Леонідівна; Єсипович, Катерина Петрівна; Рубан, Віра Олександрівна (Київ. нац. лінгв. ун-т., 2024)
    Навчально-методичні матеріали призначено для студентів ІІ курсу, які вивчають французьку як першу або другу іноземну мову. Навчально-методичні матеріали сприятимуть опануванню студентами основних понять про норму й ...
  • Yabchenko, V. Ya.; Liubymova, Yu. S. (Вісник КНЛУ, 2024)
    У статті проаналізовано погляди дослідників щодо механізмів фіксації китайською мовою базових понять темпоральної системи та класифікації окремих фрагментів реалізації темпоральних відношень у сучасній китайській мові. ...
  • Klishch, Yuliia (2019)
    The aim of my master`s diploma – is to identify the principal means of identity construction through interviews. For achievement of this aim, such tasks have been done: - studying of different points of view in terms of ...
  • Олефір, Ганна Іванівна; Філоненко, Наталія Георгіївна (Видав. центр КНЛУ, 2024)
    Підручник орієнтований на майбутніх філологів, перекладачів, фахівців з міжкультурної комунікації, вчителів і викладачів французької мови. Завдяки різноманітним завданням, спрямованим на вивчення звичаїв, традицій, символів ...
  • Олефір, Ганна Іванівна; Філоненко, Наталія Георгіївна (Вид. центр КНЛУ, 2024)
    Підручник орієнтований на майбутніх філологів, перекладачів, фахівців з міжкультурної комунікації, вчителів і викладачів французької мови. Завдяки різноманітним завданням, спрямованим на вивчення звичаїв, традицій, символів ...
  • Маріна, Олена Сергіївна (Lege Artis. Language yesterday, today, tomorrow / Univerzita sv. Cyrila a metoda v Trnave, 2018)
    The article focuses on revealing various manifestations of paradoxicality in contemporary American poetic discourse. It defines paradoxicality as a cognitive and discursive category realized in a dynamic semiotic unity of ...
  • Ваховська, Ольга Володимирівна (Kharkiv National University. Series ‘Romance and Germanic Languages. Foreign Language Teaching’, 2017)
    This paper addresses the relation between emotions, emotion concepts and emotion names in first-person verbal report on emotion experience and confirms by way of cognitive linguistic argumentation that direct emotion names ...
  • Potapenko, Serhiy (Topics in Linguistics, 2016)
    Cognitive rhetoric of effect deals with creating a referent’s favourable image throughout four text-forming stages: invention (looking for arguments); disposition (argument arrangement); elocution (verbal ornamentation); ...
  • Васильєва, Марія Юріївна (2023)
    Курсову роботу присвячено дослідженню методів перекладу когезивних зв‘язків та елеметів у політичнму дискурсі, а саме — політичних промовах. У процесі роботи висвітлено поняття термінів "текст" та "когезія", продемонстровано ...
  • Nikolaeva, Sofiya (Advanced Education, 2019)
    The article presents the results of seventeen years (2001 – 2018) study of professors’ familiarity with the "Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment" (CEFR), including the related ...
  • Potapenko, Serhiy (Herald of KNLU. Series in Philology, 2020)
    The paper combines extralinguistic and linguistic facets of communicative strategies suggesting four synthesized levels of their application: a complete text of a particular genre subordinated to an overall strategy of ...
  • Sieriakova, Iryna; Chernenko, Olha; Muntian, Oleksandr; Zhdanova, Nataliya (Arab World English Journal: Special Issue on English in Ukrainian Context, 2020-11)
    The style people communicate has a significantimpact on how they get the things they want, express needs, avoid conflicts, and make healthy intersubjective relationships. The success of communication ...
  • Ridei, Nataliia; Khomenko, Oleksandr; Іvanenko, Iryna; Filyanina, Nelya; Poberezhets, Hanna (2021)
    The purpose of the academic paper is to reveal and define the set of competences of teachers of higher educational institutions, corresponding to the concept of "lifelong learning".