Abstract:
Дисертаційну роботу присвячено виявленню й опису прагматичних особливостей вербальних і невербальних засобів позначення віку персонажа в англомовному художньому дискурсі.
Актуальність обраної теми зумовлена загальною тенденцією сучасної антропоцентрично спрямованої лінгвістики до вивчення свідомості і комунікативної поведінки людини в різножанрових дискурсивних практиках, зокрема в англомовному художньому дискурсі, крізь призму прагматичних намірів і комунікативних потреб як автора, так і персонажів відповідно до дворівневої комунікації в художньому тексті – між автором і читачем та між персонажами тексту. Невирішеність питань, пов’язаних із формами і шляхами набуття вербальними і невербальними засобами позначення віку прагматичної значущості в англомовному художньому дискурсі, зумовлює потребу комплексного прагмалінгвістичного та лінгвосеміотичного дослідження авторського й персонажного мовлення, маркованого віковими значеннями, із позицій дискурсивно-прагматичного підходу.
Мета дослідження полягає у виявленні прагматичних особливостей вербальних і невербальних засобів позначення віку персонажа в англомовному художньому дискурсі.