dc.contributor.author |
Висоцька, Наталія Олександрівна |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-04T13:05:16Z |
|
dc.date.available |
2021-03-04T13:05:16Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Висоцька Н. О. Містичне як прийом: постмодерні примари Хангетського цвинтаря / Н. О. Висоцька // Питання літературознавства. - 2011. - Вип. 83. - С. 3-14 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/1169 |
|
dc.description.abstract |
Ставиться питання про місце і функції містичного у сучасному (зокрема,
постмодерністському) тексті. З урахуванням множинних аспектів, що їх можна
виокремити у категорії містичного, аналізується її (не)сумісність із засадними
філософсько-естетичними підвалинами постмодернізму. Слушність зроблених
спостережень перевіряється на матеріалі двох текстів, створених протягом
останніх років у межах різних національних літератур – російської (есе „Цвинтарні
історії” Б. Акуніна / Г. Чхартішвілі, 2004) та американської (роман „Її жахлива
симетрія” О. Ніффенеггер, 2009). Їхнє зіставлення виправдано спільністю локусу
(Хайгейтський цвинтар у Лондоні). Якщо російський автор використовує поетику
містичного у цілях деконструювання ідеологічного наративу недавнього минулого,
то письменниця зі США послуговується нею (бодай в іронічно зниженому ключі) для
ствердження „вічних” цінностей західної цивілізації. Виступаючи у сучасному
тексті радше як прийом, ніж як світогляд, містичне водночас не втрачає
остаточно своєї магії. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Питання літературознавства |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Вип. 83; |
|
dc.subject |
містичне |
en_US |
dc.subject |
постмодернізм |
en_US |
dc.subject |
великий наратив |
en_US |
dc.subject |
Хайгетський цвинтир |
en_US |
dc.subject |
примара |
en_US |
dc.subject |
Б. Акунін |
en_US |
dc.subject |
О. Ніффенеггер. |
en_US |
dc.title |
Містичне як прийом: постмодерні примари Хангетського цвинтаря |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |