Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Висоцька, Наталія Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T13:05:16Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T13:05:16Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Висоцька Н. О. Містичне як прийом: постмодерні примари Хангетського цвинтаря / Н. О. Висоцька // Питання літературознавства. - 2011. - Вип. 83. - С. 3-14 | en_US |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/1169 | |
dc.description.abstract | Ставиться питання про місце і функції містичного у сучасному (зокрема, постмодерністському) тексті. З урахуванням множинних аспектів, що їх можна виокремити у категорії містичного, аналізується її (не)сумісність із засадними філософсько-естетичними підвалинами постмодернізму. Слушність зроблених спостережень перевіряється на матеріалі двох текстів, створених протягом останніх років у межах різних національних літератур – російської (есе „Цвинтарні історії” Б. Акуніна / Г. Чхартішвілі, 2004) та американської (роман „Її жахлива симетрія” О. Ніффенеггер, 2009). Їхнє зіставлення виправдано спільністю локусу (Хайгейтський цвинтар у Лондоні). Якщо російський автор використовує поетику містичного у цілях деконструювання ідеологічного наративу недавнього минулого, то письменниця зі США послуговується нею (бодай в іронічно зниженому ключі) для ствердження „вічних” цінностей західної цивілізації. Виступаючи у сучасному тексті радше як прийом, ніж як світогляд, містичне водночас не втрачає остаточно своєї магії. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Питання літературознавства | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Вип. 83; | |
dc.subject | містичне | en_US |
dc.subject | постмодернізм | en_US |
dc.subject | великий наратив | en_US |
dc.subject | Хайгетський цвинтир | en_US |
dc.subject | примара | en_US |
dc.subject | Б. Акунін | en_US |
dc.subject | О. Ніффенеггер. | en_US |
dc.title | Містичне як прийом: постмодерні примари Хангетського цвинтаря | en_US |
dc.type | Article | en_US |