Abstract:
Запропоновано модель орієнтаційного простору сучасного англомовного медіа-дискурсу як вербально-візуальної реальності, створеної засобами масової інформації згідно з послідовністю орієнтування людини у навколишньому середовищі. Доведено, що конструювання подій в орієнтаційному просторі медіа-дискурсу забезпечується його чотирма вимірами, а саме: лексико-граматичним, номінативно-синтаксичним, текстовим і гіпертекстовим. Гіпертекстову організацію медіа-дискурсу виявлено у розміщенні на сторінках видань зображень, заголовків і текстів з урахуванням черговості візуального орієнтування адресата. Лексико-граматичний вимір зумовлює застосування мовних одиниць, призначених для конструювання рефрентів, а номінативно-синтаксичний вимір - суб'єктно-предикатних засобів встановлення міжреферентних відношень. Текстовий вимір грунтується на та тактико-стратегічному конструюванні подій у координатах сприняття, часу та простору у взаємозв'язку з потребами читачів. Склад і взаємодія зазначених вимірів підпорядковані впливу на людину за рахунок подання реальності у певних ракурсах.