dc.contributor.author |
Кравець, Олена Іванівна |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-19T10:41:19Z |
|
dc.date.available |
2021-04-19T10:41:19Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Кравець О. І. Соціолект субкультури аніме у лінговокультурному середовищі Японії // Науков. вісник Міжнарод. гуманітар. ун-ту. Серія: Філологія. - Одеса: МГУ, 2020. - Т. 2, № 45.- С.82-86 |
en_US |
dc.identifier.issn |
2409-1154 |
|
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/1430 |
|
dc.description.abstract |
Запропонована стаття присвячена дослідженню молодіжної субкультури аніме (отаку), яка виникла та сформувалася в Японії, а з часом набула широкого поширення серед світових молодіжних спільнот та здобула міжнародного визнання. Субкультура аніме представлена як цілісне відкрите утворення з притаманними їй системою цінностей, переконань, способами соціальної та мовної поведінки.
У роботі основна увага приділена соціолекту молодіжної субкультури аніме як засобу прояву мовної ідентичності у лінговокультурному середовищі Японії. Соціолект є тим атрибутом для молодіжних субкультур, який відокремлює та зберігає розмежованість між ними, а також відіграє роль визначення належності певній субкультурі.
Соціолект субкультури аніме є надзвичайно цікавим лінгвістичним феноменом. Як елемент молодіжної субкультури, він є одним із складників розвитку загальнонародної мови, поповнення її новими лексичними одиницями та вирізняється великим потенціалом оновлення. В основі мовної моделі представників субкультури аніме лежить саме японська мова з великою кількістю англійських запозичень та соціолектних новоутворень. Очевидна тематична направленість соціолекту з наявністю специфічних форм спілкування, з мотивами виокремлення та самореалізації, що і підтверджує зосередженість аніме отаку на своєму внутрішньому світі.
У статті приділена увага висвітленню аналогії розвитку соціолекту субкультури аніме отаку в лінговокультурному середовищі Японії та України. Наявність значної кількості японських запозичень у соціолекті українських шанувальників аніме підкреслює їх зосередженість на японській культурі та стверджує їх субкультурну самобутність та прихильність.
Відкритість субкультури аніме в більшій мірі дає підстави вважати соціолект спільноти засобом прояву субкультурної ідентичності, а не засобом дистанціювання від інших, що і визначає його особливість. Молодіжна субкультура аніме (отаку) позиціонує надзвичайно широку дослідницьку зацікавленість, оскільки є однією з поширених молодіжних спільнот сьогодення з високою динамікою розвитку. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Науковий вісник Міжнарод. гуманітар. ун-ту |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
035 Філологія;Вип. 45 том 2 |
|
dc.subject |
ідентифікація |
en_US |
dc.subject |
лінгвокультурне середовище |
en_US |
dc.subject |
молодіжна субкультура аніме |
en_US |
dc.subject |
отаку |
en_US |
dc.subject |
соціолект |
en_US |
dc.subject |
субкультурна ідентичність |
en_US |
dc.title |
Соціолект субкультури Аніме в лінгвокультурному середовищі Японії |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |