Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кравець, Олена Іванівна | |
dc.date.accessioned | 2021-04-19T10:41:19Z | |
dc.date.available | 2021-04-19T10:41:19Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Кравець О. І. Соціолект субкультури аніме у лінговокультурному середовищі Японії // Науков. вісник Міжнарод. гуманітар. ун-ту. Серія: Філологія. - Одеса: МГУ, 2020. - Т. 2, № 45.- С.82-86 | en_US |
dc.identifier.issn | 2409-1154 | |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/1430 | |
dc.description.abstract | Запропонована стаття присвячена дослідженню молодіжної субкультури аніме (отаку), яка виникла та сформувалася в Японії, а з часом набула широкого поширення серед світових молодіжних спільнот та здобула міжнародного визнання. Субкультура аніме представлена як цілісне відкрите утворення з притаманними їй системою цінностей, переконань, способами соціальної та мовної поведінки. У роботі основна увага приділена соціолекту молодіжної субкультури аніме як засобу прояву мовної ідентичності у лінговокультурному середовищі Японії. Соціолект є тим атрибутом для молодіжних субкультур, який відокремлює та зберігає розмежованість між ними, а також відіграє роль визначення належності певній субкультурі. Соціолект субкультури аніме є надзвичайно цікавим лінгвістичним феноменом. Як елемент молодіжної субкультури, він є одним із складників розвитку загальнонародної мови, поповнення її новими лексичними одиницями та вирізняється великим потенціалом оновлення. В основі мовної моделі представників субкультури аніме лежить саме японська мова з великою кількістю англійських запозичень та соціолектних новоутворень. Очевидна тематична направленість соціолекту з наявністю специфічних форм спілкування, з мотивами виокремлення та самореалізації, що і підтверджує зосередженість аніме отаку на своєму внутрішньому світі. У статті приділена увага висвітленню аналогії розвитку соціолекту субкультури аніме отаку в лінговокультурному середовищі Японії та України. Наявність значної кількості японських запозичень у соціолекті українських шанувальників аніме підкреслює їх зосередженість на японській культурі та стверджує їх субкультурну самобутність та прихильність. Відкритість субкультури аніме в більшій мірі дає підстави вважати соціолект спільноти засобом прояву субкультурної ідентичності, а не засобом дистанціювання від інших, що і визначає його особливість. Молодіжна субкультура аніме (отаку) позиціонує надзвичайно широку дослідницьку зацікавленість, оскільки є однією з поширених молодіжних спільнот сьогодення з високою динамікою розвитку. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Науковий вісник Міжнарод. гуманітар. ун-ту | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 035 Філологія;Вип. 45 том 2 | |
dc.subject | ідентифікація | en_US |
dc.subject | лінгвокультурне середовище | en_US |
dc.subject | молодіжна субкультура аніме | en_US |
dc.subject | отаку | en_US |
dc.subject | соціолект | en_US |
dc.subject | субкультурна ідентичність | en_US |
dc.title | Соціолект субкультури Аніме в лінгвокультурному середовищі Японії | en_US |
dc.type | Article | en_US |