dc.contributor.author |
Ізотова, Наталія Павлівна |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-24T20:22:23Z |
|
dc.date.available |
2021-04-24T20:22:23Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Ізотова Н. П. Лінгвонаратологія ігрових художніх форм: ідіожанровий аспект/ Н. П. Ізотова // Вісник КНЛУ. Сер. Філологія. – К.: КНЛУ, 2020. – Т. 23. - № 2. – С. 47-57. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/1479 |
|
dc.description.abstract |
Стаття присвячена обґрунтуванню теоретико-методологічних засад лінгвонаратології ігрових художніх форм як нового напряму лінгвістичних розвідок, що спрямований на встановлення лінгвальних виявів ігрових моделей художнього наративу різних типів, зокрема в ідіожанровому аспекті; розкриття своєрідності реалізації ігрових прийомів в оповідному художньому тексті; виявлення лінгвальних механізмів породження ігрових ефектів у ракурсі ігрового тексто- й смислотворення в художньому тексті.
Ігрові художні форми визначені з огляду на три ракурси вивчення художнього тексту – авторський (інтенційний), іманентний та рецептивний. В авторській перспективі ігрові художні форми постають як деконвенціоналізовані художні структури, які виникають унаслідок руйнування конвенційних жанрово-специфічних художніх оповідних форм із подальшим створенням нових художніх форм за допомогою
широкого кола ігрових прийомів. З позицій іманентного підходу ігрові художні форми відзначаються структурно-смисловою емерджентністю. У рецептивному ключі таким формам властива непрототипність потенційного сприйняття, що виражається в реконструюванні читачем нових, емерджентних смислів та інференцій. З’ясовано, що в досліджуваних творах Дж. М. Кутзее завдяки психонаративній, метафікціональній та автофікціональній іграм, що розгортаються в смисловій та текстотвірній
площинах, відбувається конструювання ідіожанрово специфічних психонаративних, метафікціональних і автофікціональних ігрових художніх форм. Лінгвопоетологічний аналіз зазначених художніх форм здійснено в термінах методу “вузлових точок” з опертям на сукупність лінгвальних сигналів психонаративної, метафікціональної та автофікціональної ігор, що знаходять свою маніфестацію у творах автора. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Сер. Філологія |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Т. 23;№ 2 |
|
dc.subject |
гра |
en_US |
dc.subject |
лінгвонаратологія |
en_US |
dc.subject |
ігрова художня форма |
en_US |
dc.subject |
ігрове текстотворення |
en_US |
dc.subject |
ігрове смислотворення |
en_US |
dc.title |
Лінгвонаратологія ігрових художніх форм: ідіожанровий аспект |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |