Abstract:
У  реферованій  роботі  розглядаються  лінгвокультурологічні  особливості вербалізації  концепту  SCHÖNHEIT,  що  вербалізується  засобами  лексики  та фразеології. Концепт SCHÖNHEITвизначаєтьсяу дисертаційному дослідженні як знання  німецької  лінгвокультури  про  красу,  для  якого  провідною  є  позитивна естетична оцінність. Лексико-фразеологічні  засоби  вербалізації  концепту SCHÖNHEITдозволяють розкрити  особливості  наївного,  побутового  розуміння  краси  й  уможливлюють розкриття   специфіки   концептуалізації   краси   представниками   німецької лінгвокультури, визначити національні стереотипи, прослідкувати історію, культуру та ментальність  народу  в  контексті  розуміння  краси. У  дисертації  було  викладено історико-культурний  розвиток  концепту SCHÖNHEITз  діахронічного  підходу, розглянуто лексичні засоби вербалізації концепту SCHÖNHEIT, зокрема особливості актуалізації концепту SCHÖNHEITу давньо-та середньоверхньонімецький періоди, а також  історичний  розвиток  лексеми schönяк  ядра  концепту SCHÖNHEIT, проаналізовано лексичні засоби вербалізації концепту SCHÖNHEITу синхронії, в тому числі окреслено специфіку найчастотніших словосполучень з прикметником schönта іменником Schönheit, здійснено  аналіз  лексико-семантичних  полів  ядрових  лексем концепту SCHÖNHEITschönта Schönheit,  охарактеризовано  словотвірне  поле  як форму мовної об’єктивації концепту SCHÖNHEIT. Для визначення ступеню взаємодії лексичного та фразеологічного рівнів було проаналізованофразотворчуактивність  лексем  лексико-семантичного  поля SCHÖNHEIT;а також описано особливості концептуалізації краси фразеологічними одиницями німецької мови та охарактеризовано особливості вербалізації концепту SCHÖNHEITпареміями німецької мови.