Abstract:
Дисертацію присвячено дослідженню фразеологічних неологізмів у мові українських мас-медіа кінця ХХ –початку ХХІ століть. У праці схарактеризовано основні чинники змін фразеологічної системи сучасної української мови, визначено поняття «фразеологічний неологізм», розглянуто основні риси мас-медійного дискурсу, виявлено джерела походження фразеологічних неологізмів та визначено їхній тематичний склад. Описано й проаналізовано основні різновиди структурно-семантичних трансформацій стійких одиниць. Завдяки різноманітності стилістичних функцій, неофраземи активно використовують уЗМІ з метою яскравої виразності, влучності, образності вислову. Фразеологічні неологізмизбагачують текст, емоційнонасичуютьйого, створюючи передумови для залучення уваги читача, його зацікавлення.