Abstract:
У статті розглянуто проблему використання інформаційно-комунікаційних
технологій для формування науково-дослідницької компетентності майбутніх докторів філософії зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки», спеціалізації «Теорія та методика навчання: германські/романські мови». Проведено аналіз підходів до визначення змісту і структури науково-дослідницької компетентності. Визначено склад загальних і спеціальних компетентностей дослідницького спрямування, необхідних доктору філософії з методики навчання іноземних мов і культур, що формуються в основному в процесі вивчення навчальних дисциплін «Методологія і методи наукового дослідження з методики навчання іноземних мов і культур» та «Інформаційні технології у практиці наукових досліджень». Встановлено, що існує певна складність пошуку оптимального варіанту перенесення знань із галузі інформаційно-комунікаційних технологій у професійно спрямовану практичну діяльність майбутнього доктора філософії, що вимагає обґрунтованого відбору хмарних, мультимедійних, проекційних, інформаційно-пошукових, аналітико-дослідницьких технологій і комп’ютерно орієнтованих засобів як з метою їх
вивчення, так і подальшого використання аспірантами на всіх етапах підготовки
дисертаційного дослідження (проектувальному, інформаційно-пошуковому, аналітично-моделювальному, експериментально-дослідницькому, наративному, практичному). Наведено приклади застосування аспірантами Веб-сайтів, блогів, ВікіВікі, хмарних сервісів для збереження даних, наукових пошукових систем, Smart-технологій, інформаційних ресурсів мережі Інтернет, освітніх електронних видань та відеосервісів у процесі самостійної підготовки до інтерактивних лекцій і практичних занять з навчальної дисципліни «Методологія і методи наукового дослідження з методики навчання іноземних мов і культур".