Abstract:
Мета дослідження: на основі цілісного аналізу історичних, соціально-економічних, педагогічних процесів становлення і розвитку професійної орієнтації в Німеччині охарактеризувати структуру, визначити особливості функціонування професійної орієнтації учнівської молоді в ФРН, обґрунтувати можливості використання прогресивних ідей німецького досвіду в Україні. Для досягнення мети дослідження поставлено такі завдання: дослідити професійну орієнтацію учнівської молоді як психолого-педагогічну проблему; проаналізувати етапи розвитку професійної орієнтації в Німеччині; охарактеризувати ринок праці в Німеччині та визначити його вимоги до професійної орієнтації; розкрити організацію та зміст професійної орієнтації в загальноосвітніх школах Німеччини в сучасних умовах; схарактеризувати форми та методи професійної орієнтації учнів загальноосвітніх шкіл Німеччини в сучасних умовах; охарактеризувати тенденції розвитку професійної орієнтації учнів загальноосвітніх шкіл Німеччини в сучасних умовах; обґрунтувати можливості використання німецького досвіду з профорієнтації в закладах загальної середньої освіти в Україні.