Abstract:
Формування цінностей в учнів на уроках української літератури є важливим і складним завданням, яке потребує комплексного підходу. Цінності – це складні та багатогранні поняття, які потребують окремого підходу та детального розгляду.
У першому розділі роботи розгляднуто теоретичні аспекти понять цінностей у уроках української літератури. Визначено цінності як складні багатогранні поняття, які потребують окремого підходу та детального розгляду. Наголошено на важливості ролі вчителя у формуванні цінностей у студентів, оскільки він є зразком для них і має сам володіти тими цінностями, які хоче транслювати дітям. У другому розділі роботи розглядаються практичні аспекти формування ціннісних орієнтацій у студентів на уроках української літератури. Запропоновано систему роботи з формування цінностей у студентів на уроках української літератури, яка включає використання емоційно забарвлених текстів, інтерактивних методів навчання, персоналізованого підходу, етичного виховання, формування ціннісно-семантичних компетенцій у процесі вивчення літератури, використання спеціально створених ситуацій і завдань, виховання загальнолюдських якостей на уроках української літератури, створення позитивного емоційного клімату на уроці. Досліджено методи виховання загальнолюдських цінностей у старшокласників.