Abstract:
Кожен вчитель повинен взяти собі за мету організувати мовну діяльність кожного учня та навчити їх точно висловлювати власні думки, але не у всіх це виходить зробити досконало й з цим можуть виникати певні труднощі, саме тому було обрано темою курсової роботи: «Формування комунікативної компетентності на уроках української мови в закладах загальної середньої освіти». У першому розділі розкрито поняття комунікативної компетентності, що являє собою складну багатогранну структуру, яка включає мовні, мовленнєві та соціально-психологічні компоненти. Досліджено проблеми формування мовно-мовленнєвої компетентності у школярів, до яких належать недостатній рівень володіння мовою, обмежений словниковий запас, невміння використовувати мовні засоби в різних комунікативних ситуаціях. Проаналізовано різноманітність форм та методів, які можуть бути використані для формування комунікативної компетентності на уроках української мови. У другому розділі представлено педагогічний досвід формування комунікативної компетентності на уроках української мови. Проаналізовано методичні рекомендації щодо використання різних форм та методів навчання, спрямованих на розвиток мовних, мовленнєвих та соціально-психологічних компонентів комунікативної компетентності.