Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мінчак, Галина Богданівна | |
dc.contributor.author | Заскалета, Валентина Петрівна | |
dc.date.accessioned | 2024-10-17T21:04:32Z | |
dc.date.available | 2024-10-17T21:04:32Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Мінчак Г. Б. Вербалізація концепту слово в художній творчості Мирослава Дочинця / Г. Б. Мінчак, В. П. Заскалета // Вісник КНЛУ. Сер. Філологія. - 2023. - Т. 26. - № 1. - С. 74 - 91 | en_US |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7223 | |
dc.description.abstract | У статті описано структуру та засоби вербалізації одного з базових концептів в індивідуально- авторській концептуальній картині світу Мирослава Дочинця – концепту слово. Доведено, що наскрізний культурний концепт у творчості письменника пов’язаний із духовною сферою, із вірою й моральністю людини. Він доволі частотний, зокрема в інтертекстемах – заголовках творів та їхніх епіграфах. Описано складники ядерної, приядерної та периферійної зон концептополя, що актуалізують поняттєвий, образний і ціннісний компоненти в структурі концепту слово. Визначено тривимірність слова у творах Мирослава Дочинця: містичне – креативне – дуалістичне, що метафорично вербалізовано у власне метафорах, порівняннях, персоніфікаціях, епітетах. Наведені в статті мікроконтексти з творів письменника-мислителя виразно засвідчують залучення до концепту компонентів морально-етичного й ментального планів, пов’язаних із реалізацією дихтомій своє – чуже, добро – зло, правда – брехня, з ототожненням слова з людиною, з її народом. З’ясовано, що це виходить за межі тлумачення цього концепту, вербалізованого в тлумачних словниках української мови, і засвідчує його оригінальність у когнітивному континуумі, його глибоке філософське підґрунтя, втаємничену сутність і архетипний характер, що зумовлено тяжінням письменника до фольклорного, християнського сприйняття довкілля. Опис вербалізованого концепту, по-перше, може бути корисним для укладання семантичного словника української мови і розширення словника мови творчих особистостей України другої половини ХХ – початку ХХІ століття; по-друге, може стати в пригоді в процесі вивчення української мови як іноземної, тому що продукує ілюстративний матеріал для пізнання глибинних смислів національної концептосфери. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Вісник КНЛУ | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Філологія;Т. 26 - № 1 | |
dc.subject | concept word | en_US |
dc.subject | artistic picture of the world | en_US |
dc.subject | Myroslav Dochynets | en_US |
dc.subject | verbalizers of the concept | en_US |
dc.subject | metaphor | en_US |
dc.subject | personification | en_US |
dc.subject | comparison | en_US |
dc.subject | epithet | en_US |
dc.subject | концепт слово | en_US |
dc.subject | художня картина світу | en_US |
dc.subject | Мирослав Дочинець | en_US |
dc.subject | вербалізатори концепту | en_US |
dc.subject | метафора | en_US |
dc.subject | персоніфікація | en_US |
dc.subject | порівняння | en_US |
dc.subject | епітет | en_US |
dc.title | Вербалізація концепту слово в художній творчості Мирослава Дочинця | en_US |
dc.type | Article | en_US |