Короткий опис(реферат):
У роботі досліджено каламбуротерапію як лінгводидактичний інструмент у навчанні
студентів-лінгвістів. Мета дослідження полягає в розкритті багатофункціонального характеру
каламбуротерапії в лінгвістичній освіті і під час вивчення каламбуру в перекладознавчому
курсі. Описано різноманітне впровадження каламбуру в лінгводидактиці: каламбур як об’єкт
лінгвістичного вивчення (лексико-семантичні та синтаксичні засоби творення каламбуру:
омонімія, паронімія, полісемія, перерозподіл складів тощо), каламбур і його переклад (перекладний
і неперекладний каламбур, засоби компенсації при відтворенні неперекладного каламбуру),
каламбур у літературі й рекламі, каламбур як релаксація, словогра як метод корекції вимови,
каламбур як спосіб самопрезентації.
Каламбуротерапія представлена як тип словогральної терапії або терапії вербального гумору
зі значним лінгвістичним та освітнім потенціалом. Вона сприяє мотивації до навчання, створює
позитивну емоційну атмосферу для спілкування та взаємодії викладача й студентів. Матеріал
дослідження містить теоретичні знання з гумору як гуморотерапії й сміхотерапії в освіті, а
також практичні джерела: книжки з каламбурами, які можна використовувати в його викладанні
студентам філологічних спеціальностей. Методи дослідження охоплюють лексико-семантичний
і функціональний аналізи каламбуру. Наголошено на його позитивному впливі на процес
викладання й навчання.