dc.contributor.author |
Diachenko, N. L. |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-18T19:59:54Z |
|
dc.date.available |
2024-10-18T19:59:54Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Diachenko N. L. Aspects linguocongitif, structurel et compositionnel des comptines françaises pour enfants / N. L. Diachenko // Вісник КНЛУ. Сер. Філологія. - 2024. - Т. 27. - № 1. - С. 99 - 108 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7229 |
|
dc.description.abstract |
У статті розглянуто французькі дитячі лічилки – вірші малої форми із чіткою ритмічною
структурою, що використовуються для справедливого розподілу ролей у грі. З погляду когнітивної
лінгвістики, ментальний простір французьких дитячих лічилок є концептуальним утворенням, яке
вибудовується безпосередньо в процесі мислення та мовлення і відображає спосіб осмислення
реального, передбачуваного чи вигаданого. Гра слів, що розуміється як когнітивний феномен, що
відображає ментальну перспективу особистісного бачення світу, реалізується в текстах французьких
дитячих лічилок на семантико-синтаксичному, фонологічному та лексичному рівнях і відображає
національно-культурну специфіку французького світосприйняття. У структурно-композиційному
аспекті основою французьких дитячих лічилок є композиційний фрагмент, що репрезентує певну
текстову ситуацію за допомогою комплексу мовних засобів. Структурну основу інваріантної
моделі композиційного фрагмента, відповідно до визначальної ролі функцій в організації
його змістовної сторони, утворює дієслівний ряд, що містить сім компонентів. Відтворення
персонажа відповідно до певного сегмента простору зумовлює переважне використання в цій
ланці екзистенційних та локативних конструкцій. Проведене в статті дослідження французьких
дитячих лічилок, спрямоване на комплексне виявлення лінгвокогнітивних засобів та елементів
їх структурно-композиційної будови, не є вичерпним за своїм обсягом і відкриває перспективи
в теоретичному та практичному плані, які вбачаються в застосуванні запропонованої методики в
процесі дослідження різних жанрів ігрової поезії. |
en_US |
dc.language.iso |
fr |
en_US |
dc.publisher |
Вісник КНЛУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Філологія;Т. 27 - № 1 |
|
dc.subject |
comptines françaises pour enfants |
en_US |
dc.subject |
espace mental |
en_US |
dc.subject |
linguistique cognitive |
en_US |
dc.subject |
structure et composition des comptines enfantines |
en_US |
dc.subject |
jeux de mots |
en_US |
dc.subject |
французькі дитячі лічилки |
en_US |
dc.subject |
ментальний простір |
en_US |
dc.subject |
когнітивна лінгвістика |
en_US |
dc.subject |
структура і композиція дитячих лічилок |
en_US |
dc.subject |
гра слів |
en_US |
dc.title |
Aspects linguocongitif, structurel et compositionnel des comptines françaises pour enfants |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |