dc.contributor.author |
Зєня, Любов Яківна |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-23T19:30:57Z |
|
dc.date.available |
2024-10-23T19:30:57Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Зєня Л. Я. Методика навчання німецької мови й культури: ретроспективний погляд на динаміку розвитку наукових досліджень (1991–2022 рр.) / Л. Я. Зєня // Вісник КНЛУ. Сер. Педагогіка та психологія. - 2023. - Вип. 38. - С. 67 - 84 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7274 |
|
dc.description.abstract |
У статті представлено результати аналізу дисертаційних досліджень зі спеціальності
13.00.02 – теорія і методика навчання: германські мови, захищених у спеціалізованій ученій раді Д 26.054.01 Київського національного лінгвістичного університету в період з 1991 року до сьогодення. Предметом розгляду слугували наукові дослідження, спрямовані на вдосконалення методики навчання німецькомовного міжкультурного спілкування у закладах загальної середньої й вищої освіти. Розгляд наукових розвідок у методиці формування професійно орієнтованої німецькомовної міжкультурної комунікативної компетентності систематизовано в хронологічному порядку з огляду на майбутній фах і сферу застосування, що і становить її
специфіку, а саме: німецькомовна підготовка майбутніх філологів і студентів нелінгвістичних спеціальностей. При аналізі наукових досліджень, орієнтованих на навчання німецької мови майбутніх філологів у закладах вищої освіти, акцентовано особливості методики формування професійно орієнтованої німецькомовної міжкультурної комунікативної компетентності у майбутніх учителів і викладачів німецької мови та перекладачів. До специфічних ознак при проведенні аналізу наукових досліджень віднесено також статус німецької мови як освітньої
компоненти в змісті іншомовної професійної підготовки майбутніх фахівців, а саме: вивчення
студентами німецької мови як першої чи як другої іноземної мови. В статті висвітлено в динаміці
найважливіші наукові здобутки в методиці навчання німецької мови й культури майбутніх
учителів: підвищення ефективності формування німецькомовної фонетичної, граматичної,
лексичної компетентності, німецькомовної компетентності в читанні й у говорінні; формування
німецькомовної міжкультурної комунікативної компетентності в позаурочний час, концепція
навчально-методичного комплексу для інтенсивного навчання міжкультурного спілкування
майбутніх учителів німецької мови. Представлено також аналіз наукових здобутків у
вдосконаленні німецькомовної підготовки майбутніх перекладачів: формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою після англійської; соціокультурної компетентності у процесі вивчення німецької мови після англійської; навчання усного послідовного науково-технічного перекладу (німецька й українська мови). |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Вісник КНЛУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Серія Педагогіка та психологія;Вип. 38 |
|
dc.subject |
методика навчання німецької мови й культури |
en_US |
dc.subject |
професійно орієнтована німецькомовна міжкультурна комунікативна компетентність |
en_US |
dc.subject |
учитель німецької мови |
en_US |
dc.subject |
перекладач |
en_US |
dc.subject |
заклад загальної середньої освіти |
en_US |
dc.subject |
заклад вищої освіти |
en_US |
dc.subject |
methodology of teaching German language and culture |
en_US |
dc.subject |
professionally oriented intercultural communicative competence in German |
en_US |
dc.subject |
teacher |
en_US |
dc.subject |
translator |
en_US |
dc.subject |
secondary education |
en_US |
dc.subject |
higher education |
en_US |
dc.title |
Методика навчання німецької мови й культури: ретроспективний погляд на динаміку розвитку наукових досліджень (1991–2022 рр.) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |