Abstract:
Запропонована в дисертації концепція динаміки медійної стереотипізації пояснює виникнення, функціонування, зникнення або повернення в медіадискурсі США соціокультурних стереотипів, тобто лінгвокогнітивних структур, що репрезентують спрощені й конвенціональні образи індивідів, груп і явищ певного суспільства. Соціокультурні стереотипи формуються внаслідок емоційно-оцінної категоризації груп і явищ, що передбачає їх розподіл по розрядах за спільними ознаками виявленими внаслідок оцінки, що супроводжується певними почуттями. Оцінка здійснюється через співвіднесенні об’єктів стереотипізації з культурними ідеалами, які втілюють вищі цінності нації, і соціальними стандартами, що є конвенціональними уявленнями суспільства про поведінку, зовнішній вигляд та моральні якості, які заслуговують на визнання та схвалення. Мовне оприявлення соціокультурних стереотипів у медійному дискурсі США здійснюється різнорівневими засобами: номенами, які у формі слова чи сталого словосполучення кодують категорії соціального світу, і предикативними структурами, які розкривають описові і оцінні ознаки соціокультурного стереотипу. Вербалізовані соціокультурні
стереотипи утворюють динамічну систему взаємопов’язаних компонентів медійного дискурсу США, який у дисертації поділено на три різновиди: словесно-графічний, що складається з "якісної" періодики, популярних розважальних журналів і блогів; аудіовізуальний, який охоплює кінофільми, комерційну рекламу і меми; аудіальний, до якого належать пісні.