Abstract:
У статті проаналізовано механізми творення неологізмів у соціальних мережах в англійському
мовному середовищі в контексті мовної глобалізації та цифрової комунікації, що виявляється у
варіативності нових лексем та формуванні медіаіндукованих неологізмів на інтернет-платформах
(Reddit, Facebook, Instagram, X, Threads, YouTube та TikTok). Основну увагу приділено віртуальним
дискурсивним практикам, які віддзеркалюють зміни в технологічно опосередкованій комунікації.
Матеріалом дослідження слугували дані, отримані шляхом ретельного аналізу лексики соціальних
мереж, статистичних порталів, академічних джерел і блогів. Описано, як інтернет-комунікація
спричинила появу лексичних інновацій та вплинула на сленгову лексикографію, особливо в
контексті англійського інтернет-дискурсу та мовної креативності в цифровому середовищі. На
основі реконструкції семантичної структури новостворених лексичних одиниць та зміни їхньої семантики з вторинної до первинної номінації було проаналізовано соціокультурну адаптацію
лексики та зміну мовного стандарту, що виявляється в прагненні суспільства використовувати
емфатичні й експресивні засоби. Соціальні мережі стимулювали генераційну лінгвістичну
диференціацію, де різні покоління демонструють відмінності в синхронному та асинхронному
діалозі. Окреслено також прагмалінгвістичні аспекти сленгу й мультимодальну комунікативну
парадигму, яка поєднує текстуальні, візуальні й гіпертекстуальні компоненти в сучасному
цифровому дискурсі. Підкреслено вплив медіа на когнітивну лінгвістику, соціокультурні моделі
поведінки й розвиток глобальних і локальних мовних практик у цифровому вимірі. Вивчення
неологізмів у соціальних мережах може допомогти в розробці ефективних стратегій мовної
політики, адаптації освітніх програм і вдосконаленні лексикографічних ресурсів.