Короткий опис(реферат):
Магістерська робота присвячена актуальній проблемі взаємозв’язку між інтенсивністю використання соціальних мереж та формуванням самооцінки в юнацькому віці. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування та емпірична перевірка впливу соціальних мереж на самооцінку студентської молоді. Об’єктом дослідження виступає формування самооцінки особистості, а предметом – особливості впливу соціальних мереж на самооцінку молоді.
У першому розділі роботи здійснено теоретичний аналіз феномену самооцінки як психологічного утворення та розглянуто специфіку соціальних мереж як середовища соціалізації. Визначено, що цифрові платформи створюють умови для соціального порівняння та самопрезентації, що може мати амбівалентний вплив на особистість.
У другому розділі представлено програму та результати емпіричного дослідження, проведеного на базі Київського національного лінгвістичного університету. Застосовано комплекс психодіагностичних методик (шкала М. Розенберга, методика Дембо-Рубінштейн, опитувальник Століна-Пантєлєєва, авторська анкета) та методи математичної статистики (коефіцієнт кореляції Спірмена). Встановлено наявність сильного кореляційного зв’язку: чим більше часу молодь проводить у соціальних мережах, тим нижчими є показники самоповаги, самовпевненості та вищим рівень внутрішньої напруги.
У третьому розділі, на основі отриманих даних, розроблено та обґрунтовано корекційно-розвивальну програму та практичні рекомендації, спрямовані на підвищення рівня самооцінки молоді, розвиток критичного мислення та формування навичок усвідомленого користування соціальними мережами.