Короткий опис(реферат):
Зінукова Н. В. Методична система навчання студентів магістратури усного
перекладу у зовнішньоекономічній сфері (на матеріалі англійської та
української мов). Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за
спеціальністю 13.00.02 теорія і методика навчання: германські мови.
Київський національний лінгвістичний університет, Київ, 2018.
Проблема підготовки майбутнього перекладача до професійної діяльності
об’єктивно набула перспективного характеру у зв’язку з посиленням процесів
глобалізації, інформатизації суспільства, появою нових способів створення,
збереження, передачі та використання інформації, розширенням
комунікативних зв’язків фахівців, зміною соціального замовлення на професію
перекладача, інших вимог до підготовки фахівців у цій сфері, обумовлених
завданнями євроінтеграції України.
Мета дослідження полягає в обґрунтуванні методичної системи,
розробленні та експериментальній перевірці методики її реалізації для
формування у студентів магістратури фахової компетентності усного
перекладача у послідовному перекладі у зовнішньоекономічній сфері.
На основі аналізу досліджень у галузі лінгвістики, психології,
психолінгвістики, перекладознавства, методики навчання перекладу описано
механізми функціонування та конкретизовані вимоги до рівня сформованості у
здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти компетентності в
усному перекладі у зовнішньоекономічній сфері згідно із ступенем досягнення
сукупності систематизованих знань, навичок, умінь та здібностей, які необхідні
перекладачеві для здійснення професійної діяльності.
У роботі проаналізована сфера професійної діяльності перекладача;
уточнено вимоги ринку перекладацьких послуг; здійснено аналіз сучасних
досліджень з навчання усного перекладу, стандартів і кваліфікаційних рамок
майбутніх фахівців з перекладу; обґрунтовано специфіку формування мовної
особистості майбутніх перекладачів як стратегічного орієнтиру професійної
лінгвістичної освіти; виділено структурні характеристики англомовного ділового дискурсу та особливості комунікативних стратегій його реалізації.