Abstract:
У вступі описана актуальність обраної теми, визначено об’єкт, предмет,
завдання дослідження. У першому розділі описано особливості розвитку самооцінки та самосвідомості у дошкільному віці. У ранньому віці можна було спостерігати лише витоки самосвідомості дитини. Самосвідомість формується до кінця дошкільного віку завдяки інтенсивному інтелектуальному і особистісному розвитку, вона зазвичай
вважається центральним новоутворенням дошкільного дитинства. Самооцінка є складним динамічним особистісним утворенням, особистісним параметром психічної діяльності. Виконує передусім регулятивну функцію. Від самооцінки залежать стосунки дитини з оточенням, самокритичність, вимогливість до себе, успіхи й невдачі. Від цього залежить ефективність діяльності дитини та подальший розвиток її особистості. Самооцінка дитини – це оцінка особистістю себе, своїх здібностей,
якостей і місця серед інших дітей. У другому розділі описано важливість сімейного виховання для розвитку самосвідомості та самооцінки в дошкільному віці. Сім'я як мала соціальна група є найкращим виховним середовищем для дитини. Проте деякі чинники, пов'язані зі складом сім'ї, станом їхніх внутрішніх стосунків, неналежною виховною позицією батьків можуть призводити до зниження виховної здатності сім'ї. Також, описали методичні рекомендації для батьків та вчителів.