Короткий опис(реферат):
У статті досліджується проблема диференційованого
формування англомовної компетентності в діалогічному
мовленні майбутніх учителів. Зокрема представлено підсистему вправ за трьома моделями: вправи для навчання
англомовного діалогу методом рецептивно-когнітивної
диференціації навчання; вправи для навчання англомовного
діалогу методом репродуктивно-когнітивної диференціації навчання; вправи для навчання англомовного діалогу
методом емоційно-мотиваційної диференціації навчання.
У контексті реалізації трьох моделей, формування навичок
і умінь в англомовному діалогічному мовленні охоплює такі
етапи: об’єднання реплік у діалогічні єдності (з попереднім або наступним слуханням діалогу зразка), укладання
мінідіалогу, укладання власного діалогу певного функціонального типу. У межах кожного етапу подано приклад
вправи для формування навичок та/або умінь в англомовному діалогічному мовленні; виокремлено її мету, вид
і тип; до кожної вправи додаю приклад інструкції викладача.
Зосереджено увагу, зокрема, на етапах реалізації диференційованого навчання за трьома типами. Так, рецептивно-когнітивна диференціація реалізується на етапі об’єднання
реплік у діалогічні єдності з попереднім та/або наступним
слуханням діалогу-зразка; репродуктивно-когнітивна
диференціація – на етапі укладання власного мінідіалогу;
емоційно-мотиваційна диференціація – на етапі укладання
власного діалогу певного функціонального типу. Розроблено
навчальні засоби реалізації диференційованого навчання
англомовного діалогу для різних типологічних підгруп
студентів: два варіанти навчального коміксу (за домінувальним типом мислення студентів) як засобу реалізації
репродуктивно-когнітивної диференціації; запропоновано
комунікативні ситуації двох типів (за домінувальними пізнавальними мотивами студентів) для реалізації емоційно-мотиваційної диференціації навчання. Наведено приклади
навчального опертя.